Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpt hybrid, men borde jag köpt r …
You need to log in to create posts and topics.

Om du inte kommer upp på sadeln, har du provat fel storlek eller har sadeln för högt. Sadelns höjd är exakt samma oavsett vilken cykel du sitter på.

(Jag menar att jag inte kan svinga benet sådär tjusigt över sadeln o bakdäcket.)

konstiga ursäkter 😉

Eftersom sadeln är högre upp än ramen, är det väl dumt att göra så? Ramens topprör borde vara så du kan stå grensle över cykeln, enklast att bestiga den där.

Jag lägger ned cykel, kliver över den och ställer mig grensle över den, sen reser upp cykeln mel

Jag gjorde exakt samma misstag förra året, men jag svalde stoltheten och köpte mig en racer. Den ekonomiska förlusten blev stor, värdet på hybriden sjönk som en sten och jag gick väl back säkert 3000kr. Men det var värt det.

Jag tycker du ska slå till på

Och att säga att en racer är FUL i en tråd på Cykel-forumet, ja det är nästan lika allvarligt som om påven skulle svära i kyrkan Maria 😉

Ja, vore jag påven skulle jag definitivt svära i kyrkan. Och avskaffa den. Men det är lite väl off-topic här.

Ur ett rent estetiskt perspektiv så tycker jag faktiskt att racrar ser konstiga ut när det sitter folk på dem, kan inte sätta fingret riktigt på

Det är roligare att cykla hybrid och cykla om folk med bockstyre, än att cykla racer i stan o önska man hade ett styre med bromsar o växlar lättare årkomliga.

"Ur ett rent estetiskt perspektiv så tycker jag faktiskt att racrar ser konstiga ut när det sitter folk på dem, kan inte sätta fingret riktigt på vad det är"

Det är inte racercyklarnas fel, det är racercyklisterna
😀

BILD:http://www.bicycling.com/images/cma/0908_thin_man.jpg