Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöpt löpband?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
jag har tittat på löpband och vill köpa ett. Jag har gott om plats för placeringen och vill ha ut så mycket som möjligt för pengarna.

När jag springer på gymmet använder jag i stort sett bara manuell farthållning och väldigt sällan backar. Jag skul

Köp bara inte det som säljs just nu på Life och Clas Olsson m fl. Det har en maxfart på 12 km/h. Tror det heter Attract eller nåt i den stilen.

* Hur mycket väsnas det? Det kanske blir så att du inte vill använda bandet om det väsnas mycket eller om det låter illa. Be att få testa ett band innan du köper.

* Hur stabilt är det? Om bandet inte känns stadigt kommer du förmodligen inte vilja träna l

Väldigt bra lista, sparar för framtida referens!

Cardionics uppfyller alla krav!
Det är dyrt som satan. Jag köpte ett begagnat för 21 000 kronor. Värt varenda krona. Mitt är ett "gammalt hederligt" löpband - det enda man kan göra med det är att ställa in farten (från stillastående upp till 2:30-fart), l

Jag/vi har ett Tunturi T40, ett "riktigt" löpband för hemma bruk.Det jag saknar idag är att kunna ha personliga profiler. Vi är flera i hemmet som använder bandet och får då ställa in varje gång. Är du ensam användare är detta naturligtvis inget problem.

Jag har ett Horizon Fitness 2 hemma, lite enklare/billigare än ovanstående. Känns inte så stabilt som stora gymband men duger at mig att springa på, toppfart 16km/h, inte så mycket program men det använder jag inte ändå. Tycker att det är helt suveränt at