Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöptips karbonracer runt 20k
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör idag triathlon på seriös amatörnivå och rullar idag på en Crescent P1800 (aluram med kolfibergafflar) utrustad med Shimano 105/Ultegra. Jag skall nu byta upp mig till en NY-NY cykel.

Jag vill ha:
- En linjecykel.
-

Jaghar ett fruktansvärt bra tips åt dig om det skulle vara så lyckosamt att du kör en 51 eller 54 ram. I så fall finns det ingen bättre cykelt för pengarna än denna (Felt F3 -2011), bara att skynda dig som tusan att beställa innan de är helt slut då det i

Trek Madone 4.7 med Ultegra rakt igenom.
17995:- på Höllviken cykel.
Jag är kanon nöjd med min. Har dock bytt hjul till ett par Cosmic carbon.

Här ett annat alternativ. Jag är helnöjd med den och 10´ billigare än Felt ovan.
https://www.bikebuster.se/detaljer/121101.html#

Bästa är vridstyvheten och Campa. Sen är den skitsnygg!

Fredrik - Det där var högintressant! Har kontaktat dem, och de där hjulen klassas som aero hos mig. I alla fall till utseende. 🙂

Eller menar du att det är någon annan nackdel med dem?

Feldt:en har jag tyvärr inte råd med, och köper helst i Sverige för

Enligt Kadens var ju Rose ett bra val ... t ex Rose Xeon RS3000?
Eller Canyon Ultimat CF?
Focus Izalco Pro 4.0 på XXL Sports för 16 000?
Giant TCR, flera modeller från Bikediscount?

Det är ganska enkla hjul, precis som på alla andra cyklar i prisklassen. Du får dock mycket cykel för pengarna och Cykelmagneten är grymt smidiga. Göran kan säkert ge dig ett bra pris även med andra hjul.

Om det är som du säger, att du kör triathlon på seriös amatörnivå - lägg INTE pengarna på en linjecykel till utan köp en tempohoj! Jag har kört fyra säsonger på linjehoj med clipon och köpte en tempo till i år - skillnaden i känsla är stor, liksom i fart

Du kan ju annars titta på Canyon, har bra priser i jmf med andra märken..
http://www.canyon.com/_se/

Jag gillar Treks Madone cyklar, Själv kör jag på en 3.1 efter att ha valt helt utan prislappstitt. Det är den bekvämaste och snyggaste av alla cyklar jag provade (men smaken är som delad). Jag funderar på att köpa finare hjul... men det gör nog alla.?. J