Quote from Funbeat user on 31 May 2012, 17:33Låter som ett riktigt klipp med Trek 4.7.
Låter som ett riktigt klipp med Trek 4.7.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 14:16Vilken geometri vart det på TREK-cykeln. De har en modell som kallas H2(vill jag minnas) vilken har en mycket lång headtube. Vilket kanske inte är optimalt om du vill ha styret hyfsat lågt då du använder den som triathloncykel.
Vilken geometri vart det på TREK-cykeln. De har en modell som kallas H2(vill jag minnas) vilken har en mycket lång headtube. Vilket kanske inte är optimalt om du vill ha styret hyfsat lågt då du använder den som triathloncykel.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 10:39H2 är längre, kanske, men att dra till med "mycket" ... tja, det är tveksamt.
De har H3 också och det lär vara ännu längre (för komfortens skull, tror jag). Marknadsföring.
H2 är längre, kanske, men att dra till med "mycket" ... tja, det är tveksamt.
De har H3 också och det lär vara ännu längre (för komfortens skull, tror jag). Marknadsföring.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 13:51Du har kanske rätt att det är H3 som är onormalt hög. Men det ändå en viktig aspekt att tänka på. Lätt att missa om man beställer den i en webshop.
Du har kanske rätt att det är H3 som är onormalt hög. Men det ändå en viktig aspekt att tänka på. Lätt att missa om man beställer den i en webshop.
Quote from Funbeat user on 7 June 2012, 10:19Den är med H2. Har bara testat den en kort runda, men då 90% av min cykling är på komfortnivå och inte tempokörningar så passar det bra. Skulle det vara så kan jag ju alltid byta till en kortare?
Den är med H2. Har bara testat den en kort runda, men då 90% av min cykling är på komfortnivå och inte tempokörningar så passar det bra. Skulle det vara så kan jag ju alltid byta till en kortare?
Quote from Funbeat user on 7 June 2012, 10:25Tänk inte mer på det. H2 passar nog alla utom elite och professionella på touren. Jag blev mycket förvånad över hur bra jag trivs med geometrin. Jag har en billigare variant av en Trek (2.1) med H2 (i år är 2.1 H3) och jag märker hur jag glatt kan vända m
Tänk inte mer på det. H2 passar nog alla utom elite och professionella på touren. Jag blev mycket förvånad över hur bra jag trivs med geometrin. Jag har en billigare variant av en Trek (2.1) med H2 (i år är 2.1 H3) och jag märker hur jag glatt kan vända m
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:28Lite intresserad på den där Treken med samma hjul, hur lång leveranstid fick du från Höllviken? Med tanke på priset så gissar jag att dom bytte hjulen (dvs dom behöll orginalhjulen)?
Lite intresserad på den där Treken med samma hjul, hur lång leveranstid fick du från Höllviken? Med tanke på priset så gissar jag att dom bytte hjulen (dvs dom behöll orginalhjulen)?
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 09:31Tjena!
Ja, de bytte hjulen, men för 1000-1500 till hade jag fått behålla dem. Originalhjulen är inget att hänga i granen, men de kan vara bra att ha som tränings/extra-hjul.Leveranstiden var kanon!
Beställde på fredag.
De bytte hjul och krans bak (105-
Tjena!
Ja, de bytte hjulen, men för 1000-1500 till hade jag fått behålla dem. Originalhjulen är inget att hänga i granen, men de kan vara bra att ha som tränings/extra-hjul.
Leveranstiden var kanon!
Beställde på fredag.
De bytte hjul och krans bak (105-
Quote from Funbeat user on 11 June 2012, 13:18Kul! Hoppas du får mycket glädje av den framöver (om sommaren kommer så småningom)
Kul! Hoppas du får mycket glädje av den framöver (om sommaren kommer så småningom)
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 11:07Blev en Trek Madone 4.9 för mig. Lokala handlaren hade den för 19995 så jag kunde få testa, bli nöjd och ta med mig den hem på en gång. 🙂
Nöjd (än så länge).
Blev en Trek Madone 4.9 för mig. Lokala handlaren hade den för 19995 så jag kunde få testa, bli nöjd och ta med mig den hem på en gång. 🙂
Nöjd (än så länge).