Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 21:32Jag hade en eker (eller snarare ekernippel) som pajade förra året. Fick lite tips av en kompis hur jag skulle fixa det så jag gjorde det (finns dokumenterat på min blogg: http://blog.alcedo.com/post/2009/08/17/Fixa-eker.aspx). Jag kom rätt långt genom att
Jag hade en eker (eller snarare ekernippel) som pajade förra året. Fick lite tips av en kompis hur jag skulle fixa det så jag gjorde det (finns dokumenterat på min blogg: http://blog.alcedo.com/post/2009/08/17/Fixa-eker.aspx). Jag kom rätt långt genom att
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 22:20Alla hjul bygger på samma princip, men "finare" hjul är smäckrare samt utsätts för mer belastning och då ligger man närmar den Streckengrenze där det säger knak.
Alla hjul bygger på samma princip, men "finare" hjul är smäckrare samt utsätts för mer belastning och då ligger man närmar den Streckengrenze där det säger knak.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:35Tack för tips skall nog fixa tävlingshjul känns som så.
Tack för tips skall nog fixa tävlingshjul känns som så.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 20:43Mitt framhjul knäpper när jag lutar mig fram över cykeln.
Jag tror att det är någon eker men har inte hittat vilken. Det är på samma ställe på varje varv. Kör jag sakta så måste jag svänga vänster... och i högre fart så räcker det rakt fram. Alla ekrar l
Mitt framhjul knäpper när jag lutar mig fram över cykeln.
Jag tror att det är någon eker men har inte hittat vilken. Det är på samma ställe på varje varv. Kör jag sakta så måste jag svänga vänster... och i högre fart så räcker det rakt fram. Alla ekrar l
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 20:54Massera ekrarna genom att klämma duktigt hårt med händerna, använd handskar. Håll sen i fälgen och tryck navet mot golvet på båda sidor. Kolla att hjulet är rakt, är det det är det rätt spänning annars spänn/rikta.
Simsalabim är det otäcka ljudet borta.
Massera ekrarna genom att klämma duktigt hårt med händerna, använd handskar. Håll sen i fälgen och tryck navet mot golvet på båda sidor. Kolla att hjulet är rakt, är det det är det rätt spänning annars spänn/rikta.
Simsalabim är det otäcka ljudet borta.