Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man följert 13 veckors programmet enligt: http://completerunning.com/dawn-on-the-run/wp-content/trainingplans/13weeks.html

Men bara har 11 veckor på sig. Vilka hörn skall man runda då? Kan jag hoppa till vecka 3 direkt, eller skall jag hoppa fram en v

Det beror ju till stor del var du står idag avseende träning. Tränar du ingenting skall du kanske skär bort vecka 12 och 13. Springer du regelbundet kan du kanske skära bort vecka 1 och 2. Det såg ju ut på din profil som att du inte är helt otränad men in

Kör inte oftare än 3 ggr i veckan, det felet gjorde jag och fick en stressfraktur. Skippa sista 2 veckorna, du kommer vara redo för ditt lopp ändå.

Spring 1 gång som första dagen anger, då märker du ju snabbt om det är för "lätt" och isf är det ju bara att hoppa in där det känns mer lagom. Var gång "ska" ju vara en liten utmaning, men den får ju inte vara för lätt eller för svår.

Jag hade kapat de två första veckorna. Ofta är ju de sista veckorna anpassade för att man ska vara lätt och fin till sitt lopp. Att då kapa de sista två veckorna kan ju innebära att du avslutar med en tung vecka och är helt nertränad till loppet.