Quote from Guest on 18 May 2008, 19:10Jag har börjat cykla en del landsväg på sistonde och är lite kluven på om man skall investera i en kandensmätare, men har inte riktigt koll på hur mycket nytta man har av den...
Är det värt pengarna?
(har polars 625x klocka som har kadensmätare som til
Jag har börjat cykla en del landsväg på sistonde och är lite kluven på om man skall investera i en kandensmätare, men har inte riktigt koll på hur mycket nytta man har av den...
Är det värt pengarna?
(har polars 625x klocka som har kadensmätare som til
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 19:20Större nytta av den än av hastighetsmätaren.
Större nytta av den än av hastighetsmätaren.
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 20:02Hur hade du tänkt använda kadensmätaren? Tycker du att du har problem att hålla en viss kadens eller vill du ha den för att det är en kul grej? Jag har under mina år som cyklist aldrig kört med kadensmätare men kan inte träna utan klockan du nämner. Kansk
Hur hade du tänkt använda kadensmätaren? Tycker du att du har problem att hålla en viss kadens eller vill du ha den för att det är en kul grej? Jag har under mina år som cyklist aldrig kört med kadensmätare men kan inte träna utan klockan du nämner. Kansk
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 20:39Maffiga GPSer, pulsklockor stora som moraklockor och dyra effektmätare med tung kringutrustning. Cykelstyrena ser väl snart ut som instrumentbrädan på en 747. Var är prylhysterin på väg? För egen del har slutat befatta mig med cykelelektroniken och går på
Maffiga GPSer, pulsklockor stora som moraklockor och dyra effektmätare med tung kringutrustning. Cykelstyrena ser väl snart ut som instrumentbrädan på en 747. Var är prylhysterin på väg? För egen del har slutat befatta mig med cykelelektroniken och går på
Quote from Berit Bengtson on 18 May 2008, 20:54David P skrev:
> Större nytta av den än av hastighetsmätaren.Här är David och jag helt överens.
Åtminstone sålänge vi pratar cykling för träning, tävling el likn.
Cykling till affären el likn är en helt annan sak....
David P skrev:
> Större nytta av den än av hastighetsmätaren.
Här är David och jag helt överens.
Åtminstone sålänge vi pratar cykling för träning, tävling el likn.
Cykling till affären el likn är en helt annan sak....
Quote from Elias Engqvist on 18 May 2008, 21:06Vid cykling till affären är pakethållare en bra grej!
Vid cykling till affären är pakethållare en bra grej!
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 21:10Och cykelkorg!
Och cykelkorg!
Quote from Anders Wallerstedt on 18 May 2008, 21:24Handlingslistan inte att förglömma.
Har också funderat på en kadensmätare, men jag bara cyklar på, kollar mest på pulsmätaren, sällan hastigheten.
Handlingslistan inte att förglömma.
Har också funderat på en kadensmätare, men jag bara cyklar på, kollar mest på pulsmätaren, sällan hastigheten.
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 22:42Jag har hört att man bör ligga på en viss kadens för att trampa effektivast och även hålla sig så skadefri som möjligt...
Men varför har man större nytta av en sån än av hastighets mätaren?
Och sedan så kan jag ju erkänna att tekniken är kul i sig =)
Jag har hört att man bör ligga på en viss kadens för att trampa effektivast och även hålla sig så skadefri som möjligt...
Men varför har man större nytta av en sån än av hastighets mätaren?
Och sedan så kan jag ju erkänna att tekniken är kul i sig =)
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 22:48enligt ngt jag läst (kadens eller liknande tidning) så är den mest effektiva kadensen på 100 vpm.
låter grymt jobbigt o hålla den snabbheten på fötterna, men är det effektivitet som räknas så.
enligt ngt jag läst (kadens eller liknande tidning) så är den mest effektiva kadensen på 100 vpm.
låter grymt jobbigt o hålla den snabbheten på fötterna, men är det effektivitet som räknas så.