Quote from Fredrik Närenfors on 18 May 2008, 23:13Det beror alldeles på hur man cyklar och vem man är.
Om man vill hänga med i tempoväxlingarna i en tävlingsklunga är det nog bra att kunna hålla en hög kadens. En tempoåkare kanske inte alls vill hålla samma kadens. Och när du väl börjar kolla din egen ko
Det beror alldeles på hur man cyklar och vem man är.
Om man vill hänga med i tempoväxlingarna i en tävlingsklunga är det nog bra att kunna hålla en hög kadens. En tempoåkare kanske inte alls vill hålla samma kadens. Och när du väl börjar kolla din egen ko
Quote from Fredrik Olsson on 19 May 2008, 06:58Jag håller med Per att det beror på hur man är. Vi har alla lite varierande längder på benen, olika mängder muskler, tåliga/otåliga knäleder, så vilken kadens som är mest optimal är högst personligt.
Min "optimala" kadens ligger runt 90 och försöker jag
Jag håller med Per att det beror på hur man är. Vi har alla lite varierande längder på benen, olika mängder muskler, tåliga/otåliga knäleder, så vilken kadens som är mest optimal är högst personligt.
Min "optimala" kadens ligger runt 90 och försöker jag
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 07:50sedan är det skillnad på träning o tävling. . . . . .
sedan är det skillnad på träning o tävling. . . . . .
Quote from Fredrik Olsson on 19 May 2008, 17:25David P skrev:
"sedan är det skillnad på träning o tävling. . . . . . "
-----------------------------------------------------------Ja!?
David P skrev:
"sedan är det skillnad på träning o tävling. . . . . . "
-----------------------------------------------------------
Ja!?