Quote from Guest on 14 November 2014, 10:09Jag undrar om allt för mycket kaffedrickande påverkar löpning eller konditionsidrott?
Och på vilket vis i så fall.
Jag har på senare år blivit mer och mer "kaffeberoende" så det kan lätt bli 5-6 koppar om dagen. Är detta skadligt för kroppen? Finns det nå
Jag undrar om allt för mycket kaffedrickande påverkar löpning eller konditionsidrott?
Och på vilket vis i så fall.
Jag har på senare år blivit mer och mer "kaffeberoende" så det kan lätt bli 5-6 koppar om dagen. Är detta skadligt för kroppen? Finns det nå
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 14 November 2014, 10:19De 2 sakerna som jag kommer på på rak arm är:
Positivt: Koffein frisätter fria fettsyror till blodet, vilket gör att man under aktiviteten bränner mer fett än kolhydrater. Det ökar ju uthålligheten då kolhydraterna blir kvar längre. Men det påverkar ju in
De 2 sakerna som jag kommer på på rak arm är:
Positivt: Koffein frisätter fria fettsyror till blodet, vilket gör att man under aktiviteten bränner mer fett än kolhydrater. Det ökar ju uthålligheten då kolhydraterna blir kvar längre. Men det påverkar ju in
Quote from Funbeat user on 16 November 2014, 13:33Lagom är alltid bäst brukar experterna alltid komma fram till. Mo Farah brukar alltid dricka en kopp kaffe innan träning och tävlingar har jag läst.
Lagom är alltid bäst brukar experterna alltid komma fram till. Mo Farah brukar alltid dricka en kopp kaffe innan träning och tävlingar har jag läst.