Quote from Guest on 27 September 2011, 18:24Är det någon som kört Kalmar eller liknande som har diabetes typ 1?
Jag undrar hur ni då har gjort med insulin och intag av föda under tävlingen?
Är det någon som kört Kalmar eller liknande som har diabetes typ 1?
Jag undrar hur ni då har gjort med insulin och intag av föda under tävlingen?
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 18:34Bäst är du testar fram en "metod" som passar dig bäst. Ut och cykla länge med sprutan och snacks.
Om du t.ex. tycker det är för mkt med bars och sockerplask, så gör egna. Eller mackor...nötter? Blåbärs/nypon soppa i flaskan?De delar ut bullar, bananer
Bäst är du testar fram en "metod" som passar dig bäst. Ut och cykla länge med sprutan och snacks.
Om du t.ex. tycker det är för mkt med bars och sockerplask, så gör egna. Eller mackor...nötter? Blåbärs/nypon soppa i flaskan?
De delar ut bullar, bananer
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 19:41Risken för känning är väl störst under löpningen.
Risken för känning är väl störst under löpningen.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 19:45vadå för känningar?
vadå för känningar?
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 19:54Jag tror att Reine vet precis vad jag pratar om.
Jag tror att Reine vet precis vad jag pratar om.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 23:23Är ju en i skidlandslaget som har diabetes o jobbar mycket med det.
www.dn.se/sport/brynte--en-diabetiker-i-varldstoppen
Är ju en i skidlandslaget som har diabetes o jobbar mycket med det.
http://www.dn.se/sport/brynte--en-diabetiker-i-varldstoppen
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 23:50Först tränar han 4-5 timmar om dagen och sedan blev det bara 700 timmar på ett år.
Han kör med pump och det underlättar. För övrigt är det sprint och inte 10 timmar IM som han håller på med.Det är känningar på andra halvan som kan ställa till det. Kör l
Först tränar han 4-5 timmar om dagen och sedan blev det bara 700 timmar på ett år.
Han kör med pump och det underlättar. För övrigt är det sprint och inte 10 timmar IM som han håller på med.
Det är känningar på andra halvan som kan ställa till det. Kör l
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 07:01Vad jag ska äta har jag hyffsat koll på men jag tänkte mer på t.ex om jag ska prova att ta långtidsverkande insulin på morgonen och eftermiddagen(får testa detta innan, tar nu långtidsverkande på eftermiddagen).
Jag har kört Tjörn triathlon och Stockholm
Vad jag ska äta har jag hyffsat koll på men jag tänkte mer på t.ex om jag ska prova att ta långtidsverkande insulin på morgonen och eftermiddagen(får testa detta innan, tar nu långtidsverkande på eftermiddagen).
Jag har kört Tjörn triathlon och Stockholm
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 19:35Sprang bredvid en tjej som hade diabetes....frågade inte så mycket men hon kanske är här och kan berätta själv?
Sprang bredvid en tjej som hade diabetes....frågade inte så mycket men hon kanske är här och kan berätta själv?
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 21:09Tror inte man ska underskatta brynte bara för att han är mest framgångsrik i sprint. Kollar ni noga ser ni att han är djupt engagerad i diabetes + idrott. Dessutom är han elitklass även på långa distanser.
Tror inte man ska underskatta brynte bara för att han är mest framgångsrik i sprint. Kollar ni noga ser ni att han är djupt engagerad i diabetes + idrott. Dessutom är han elitklass även på långa distanser.