Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte varit med så mycket i banläggningen att jag kan svar på det.

Jag gissar att det beror på att man inte behöver stänga av den ganska hårt trafikerade Lorensbergsleden speciellt många minuter om man springer medurs.

Angående banan har vi stött på en del motstånd kring planerad passeringen av Norra vägen, så kanske blir det en ändring där. Möjligtvis passering söderut, vid rondellen södra/norra vägen istället, utanför Team Sportia. Vi får se.

Bland de (nästan 100) som var anmälda den 15 april har vi nu lottat ut 50 st Yoga/Fitnessmattor. Avhämtas på Biltema, Rigavägen 1a i Kalmar. Här är de lyckliga vinnarna!

Mattias Almswik, Algutsrums IF
Anette Alvarsson, Kalmar
Lina Anderberg, Mönsterås
Ni

Nu har vi nått upp i 100st anmälda och offentliggör därmed startlistan:
http://frida.friidrott.se/Public/PublicEntryList.aspx?ArrangementID=3984

226 st är anmälda i skrivande stund, på tävlingsdagen känns 300-400 st rimligt.

Som jag nämnde ovan stötte vi på motstånd kring vår plan att passera Norra vägen, lösningen har dragit ut på tiden och har nu resulterat ett större varv istället för två mind

Bra med ett större varv, men oj vad gyttrig banan ser ut! Men jag antar att det är snitslat & många ryggar att följa.

Ja alla verkar tycka det är bättre med ett större varv och slippa den tråkiga halvan av ursprungsvarvet. AL: det brukar vara en ledarbil/cykel som du kan hänga på.

Jag brukar ha häng på ledarbilen vid starten och en kort stund därefter. Får försöka treva mig fram sista 20,6 😉

På grund av olycklig krock i logistik blir det inget lopp för mig. trist. Men jag önskar er alla lycka till och återkommer den 31a juli. Kalmarmilen!