Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kalmarmilen Arranger calle nilsson Rasist mo Elitlöpare
Han vill inte att Utlänska Elitlöpare som bor i sverige ska ha rätt att detlta i tävling för att dem ska inte vinna 10000 kr prispengar.
Han vill inte att dem ska synas på tävling.
Han vill att det s

Var framgår detta?
Står inget såvitt jag kan se inte på tävlingsinformationen. Eller?
Inte så att det bara handlar om att du nekas deltaga för att du inte anmält i tid?

Man bekämpar inte rasism och dålig attityd (om det nu stämmer som du skriver) genom att bete sig som en byfåne genom att ställa till med bråk och komma med förtäckta hot.

Ingen har rätt att stopa eller säger att Elit är inte wälkomna.
Och få inte tävla.
Om någon har gjört fel då det är svenska idrottförbundet eller iaaf som bästemmer.

Det är inte bara kalmarmilen som gjör detta rasistiska beteende utom det också hässel

Om du nu verkligen har något konkret att framföra så gör det till den organisation som Högby IF tillhör.

Att lalla omkring här och hota och prata i förtäckta termer gör, som Annica säger, att du ser ut som en byfåne i bästa fall. Att posta samma sak på (

vi har pratat med högby if ingen som vill lysna eller bryr sig.

jag förstår att ni gillar inte nån kalar er svenska rasister...

trolla är roligt 😀

Undrar om det är samma arga individ som härjar på jogg? I så fall kan det bli "roligt", där hotade TS indirekt med något i stil med Boston Marathon. Kravaller utlovades iaf.

Borde nästan anmäla sig dit på pin kiv, synd att Kalmar inte ligger närmare Stoc

40 mil är väl piece of cake 😀 Du kan ju springa de första 10 som ett träningspass 😉

Ge mig inga idéer nu 🙂

Fast seriöst, till nästa semester vore det ett kul projekt att åka ner till Kalmar och sen springa hem. Med mitt lokalsinne hamnar jag väl i Smygehuk 🙂