Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag lämnade min 920XT, för laddning i min laptop igår. Det var kanske 40% batterinivå. Nyss när jag skulle köra igång mitt pass hade jag 0%.

Kan en USB-port på en laptop "dra ur" laddning ur klockan?
Klart att USB-porten stängs av när laptop:en "somnar

Klockan ligger kanske och söker satelliter mm, så nog drar det lite batteri, vet ej hur länge den försöker/söker dock.

Mja sista passet innan standby på klockan var innesimning, så det låter lite lågsökt...

Har förvisso inte en likadan klocka men min FR620 startar om när USB kontakten bryts och då försöker den få kontakt med pulsband och satelliter.

Du kan ju testa vad som händer själv om du "simulerar" händelsen.

EDIT: Testade att ha GPS avslagen innan

920XT ska ha 40 timmars drifttid med gps, flera månader i clockmode så det bör inte bara räcka att den söker och letar gps/pulsband etc för att dra ur den över natten såvida inte USB gör något (okänt vad) samtidigt. Om det inte är något vajsing på batteri

Mmm, jag får testa lite vid tillfälle.
4h trainer med bara puls och effekt drog ner batteriet från 50% till 36%. Så det verkar ok, men inte riktigt 40h...

Jag hade samma problem med 305, jag brydde mig aldrig om att undersöka varför, utan konstaterade bara "att".

Har märkt samma sak med min 620:a, lät den sitta kvar i datorn efter att jag slagit av den och dagen efter hade den bara några % laddning kvar ifrån 100%. Efter att det hände andra gången såg jag till att dra ut den när den laddat klart 😉

Ok, om bara Wifi-överföringen funkade 100% skulle jag slippa koppla in den i datorn.
Jag får hålla problemet i åtanke framöver.

Ja, om laptopen inte är igång har jag upplevt samma sak, klockan laddas ur fortare än om den legat utan koppling till usb