Quote from Guest on 16 June 2015, 21:17Gick över från direktimport till Garmin Connect för ett par månader sedan, importen funkade bra. Efter några veckors förkylningsuppehåll går det inte längre, den säger bara "inget att hämta" trots att det ligger pass i Connect. Har försökt koppla loss och
Gick över från direktimport till Garmin Connect för ett par månader sedan, importen funkade bra. Efter några veckors förkylningsuppehåll går det inte längre, den säger bara "inget att hämta" trots att det ligger pass i Connect. Har försökt koppla loss och
Quote from Funbeat user on 16 June 2015, 21:27Om du har kopplat loss och sedan anslutit igen så kommer första passet som är utfört efter ihopkopplingen att komma med. De gamla passen kommer inte komma över.
edit: Jag tror åtminstone det eftersom det är så det funkar första gången man kopplar ihop ko
Om du har kopplat loss och sedan anslutit igen så kommer första passet som är utfört efter ihopkopplingen att komma med. De gamla passen kommer inte komma över.
edit: Jag tror åtminstone det eftersom det är så det funkar första gången man kopplar ihop ko
Quote from Funbeat user on 16 June 2015, 21:54Tack! Får testa och se om det funkar med nästa pass.
Tack! Får testa och se om det funkar med nästa pass.
Quote from Funbeat user on 17 June 2015, 18:11Jag kan nästan aldrig heller få över mina pass via GC. Oftast får jag hämta filen från klockan istället och läsa in den filen direkt. När funbeat väl hämtar ett pass från GC så är det oftast några dagar gammalt och inte dagens pass. Sjukt irriterande! :@
Jag kan nästan aldrig heller få över mina pass via GC. Oftast får jag hämta filen från klockan istället och läsa in den filen direkt. När funbeat väl hämtar ett pass från GC så är det oftast några dagar gammalt och inte dagens pass. Sjukt irriterande! :@
Quote from Funbeat user on 17 June 2015, 18:27Mycket märkligt, jag har nästan aldrig problem. Jag undrar vad som skiljer, har ni mailat support@funbeat.se och bett dem kolla?
Mycket märkligt, jag har nästan aldrig problem. Jag undrar vad som skiljer, har ni mailat support@funbeat.se och bett dem kolla?
Quote from Camilla Höög on 17 June 2015, 20:34Om passet inte kommer över så kontrollera först att passet verkligen har laddats upp till Garmin Connect. Garmin Express fungerar ju inte alltid jättebra.
Det går även att exportera tcx-filer direkt från Garmin Connect.
Om passet inte kommer över så kontrollera först att passet verkligen har laddats upp till Garmin Connect. Garmin Express fungerar ju inte alltid jättebra.
Det går även att exportera tcx-filer direkt från Garmin Connect.
Quote from Funbeat user on 17 June 2015, 23:04Jag har nästan aldrig det här problemet, men idag fick jag det... Jag kopplade upp klockan (FR 305) mot datorn, synkade mot TC, startade GC som admin (har läst tidigare att det skulle hjälpa att synka upp passen), och så långt funkar allt bra. Passet komm
Jag har nästan aldrig det här problemet, men idag fick jag det... Jag kopplade upp klockan (FR 305) mot datorn, synkade mot TC, startade GC som admin (har läst tidigare att det skulle hjälpa att synka upp passen), och så långt funkar allt bra. Passet komm
Quote from Christer Berg on 17 June 2015, 23:45Garmins servrar tog kompledigt en stund ikväll. Tjuriga och trilskade. Som vädret.
Garmins servrar tog kompledigt en stund ikväll. Tjuriga och trilskade. Som vädret.
Quote from Funbeat user on 18 June 2015, 15:13Ja, idag funkar det fint att synka FB och GC igen, och även hämtningen av TCX etc.
Så min slutpoäng blir helt enkelt att FB får uppdatera felmeddelandet som kommer när GC är bråkigt, då blir det mycket lättare att förstå för oss användare...
__
Fredrik
Ja, idag funkar det fint att synka FB och GC igen, och även hämtningen av TCX etc.
Så min slutpoäng blir helt enkelt att FB får uppdatera felmeddelandet som kommer när GC är bråkigt, då blir det mycket lättare att förstå för oss användare...
__
Fredrik
Quote from Funbeat user on 21 June 2015, 18:05Mycket märkligt. Jag har precis samma problem som Fredrik beskriver, det kommer in i Garmin Connect men när jag ska importera står det "Inget att hämta". Men detta händer varje gång, oavsett när jag går in. Har inte fungerat någon gång i juni.
Mycket märkligt. Jag har precis samma problem som Fredrik beskriver, det kommer in i Garmin Connect men när jag ska importera står det "Inget att hämta". Men detta händer varje gång, oavsett när jag går in. Har inte fungerat någon gång i juni.