Quote from Guest on 8 March 2010, 17:31Hej. Jag undrar om det fungerar lika bra med långa pass på cykel som på löpning när jag tränar inför Göteborgsvarvet. Jag behöver få mer långa pass ca 2 h, men har problem med löparknä, så jag undrar om det ger samma effekt att cykla i 2 h med samma puls?
Hej. Jag undrar om det fungerar lika bra med långa pass på cykel som på löpning när jag tränar inför Göteborgsvarvet. Jag behöver få mer långa pass ca 2 h, men har problem med löparknä, så jag undrar om det ger samma effekt att cykla i 2 h med samma puls?
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:41Är ditt problem löparknä så kommer cykling inte hjälpa dig tyvärr. Jag byggde kondis med cykel när jag hade samma problem, och när jag kunde springa igen tog det två rundor innan jag återigen knappt kunde gå.
Kan du inte springa alls: ta det lugnt några
Är ditt problem löparknä så kommer cykling inte hjälpa dig tyvärr. Jag byggde kondis med cykel när jag hade samma problem, och när jag kunde springa igen tog det två rundor innan jag återigen knappt kunde gå.
Kan du inte springa alls: ta det lugnt några
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:56För att bli bra på löpning (inför Göteborgsvarvet eller whatever) måste man träna löpning. "Men, kan man inte..." Nej det kan man inte, man måste träna löpning för att bli bra på löpning. EDIT: Om man inte kan träna löpning då? Ja då vete sjutton.
För att bli bra på löpning (inför Göteborgsvarvet eller whatever) måste man träna löpning. "Men, kan man inte..." Nej det kan man inte, man måste träna löpning för att bli bra på löpning. EDIT: Om man inte kan träna löpning då? Ja då vete sjutton.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 18:00Jag diskuterade just detta med en kompis på vår gemensamma joggingrunda. Min erfarenhet är att cykling/spinning definitivt INTE går att jämföra med löpning. Konditionsmässigt funkar det till viss del, men eftersom fler/andra muskelgrupper är aktiverade vi
Jag diskuterade just detta med en kompis på vår gemensamma joggingrunda. Min erfarenhet är att cykling/spinning definitivt INTE går att jämföra med löpning. Konditionsmässigt funkar det till viss del, men eftersom fler/andra muskelgrupper är aktiverade vi
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 18:17Har väl haft alla fel som finns vad gäller knän.
Testade en roddmaskin.
Det var för mig bättre än en cykel.PS. Rune " Nordens bäste ultralöpare alla tider " rekommenderade roddmaskin som substitut.
Har väl haft alla fel som finns vad gäller knän.
Testade en roddmaskin.
Det var för mig bättre än en cykel.
PS. Rune " Nordens bäste ultralöpare alla tider " rekommenderade roddmaskin som substitut.
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 19:01Magnus: Det handlar väl mer om målsättning tänker jag. Har själv problem med hälsenan och kompletterar löpningen med skidåkning, inlines och cykling. Jag tänker som så att hjärtat känner inte av vad du gör/utövar, bara att något ansträngande pågår. Är hel
Magnus: Det handlar väl mer om målsättning tänker jag. Har själv problem med hälsenan och kompletterar löpningen med skidåkning, inlines och cykling. Jag tänker som så att hjärtat känner inte av vad du gör/utövar, bara att något ansträngande pågår. Är hel
Quote from Lotta W on 9 March 2010, 07:27Cykling är ett bra _komplement_ till löpning. Jag märkte själv en klar förbättring i min löpning när jag började cykla: jag kunde pressa på med samma fart hela Göteborgsvarvet, men jag körde även mina löppass som förut. Roddmaskin tror jag är bra eftersom
Cykling är ett bra _komplement_ till löpning. Jag märkte själv en klar förbättring i min löpning när jag började cykla: jag kunde pressa på med samma fart hela Göteborgsvarvet, men jag körde även mina löppass som förut. Roddmaskin tror jag är bra eftersom
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 09:38cykling är väl bra för att träna kondition men löpning är ju teknik också, så det är ju svårt att cykla sej till en bra löparstil.. 🙂 men all konditionsträning är väl bra innan ett lopp men som sagt det blir nog inte samma sak att cykelträna innan som at
cykling är väl bra för att träna kondition men löpning är ju teknik också, så det är ju svårt att cykla sej till en bra löparstil.. 🙂 men all konditionsträning är väl bra innan ett lopp men som sagt det blir nog inte samma sak att cykelträna innan som at
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 15:58Hej,
Som sagts, springa måste man.Jag blev av med löparknä efter 2-3 års smärtor när jag upptäckte att min sätesmuskulatur var mycket kortare i det onda benet än det friska. Stretchade bland annat genom att lägga upp vänster vrist på höger knä och luta
Hej,
Som sagts, springa måste man.
Jag blev av med löparknä efter 2-3 års smärtor när jag upptäckte att min sätesmuskulatur var mycket kortare i det onda benet än det friska. Stretchade bland annat genom att lägga upp vänster vrist på höger knä och luta
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 21:58Hej!
Hade problem med löparknä i ett par månader för ett par år sedan vilket innebar att jag inte kunde springa mer än 4 km innan jag fick gå hem. Vilade i sex veckor från löpning med endast spinning och stretching (som Peter nämner ovan) men problemen
Hej!
Hade problem med löparknä i ett par månader för ett par år sedan vilket innebar att jag inte kunde springa mer än 4 km innan jag fick gå hem. Vilade i sex veckor från löpning med endast spinning och stretching (som Peter nämner ovan) men problemen