Quote from Guest on 10 August 2013, 21:34Ja, undrar inte om det är möjligt men vill höra era åsikter.
Jag har ett par DS trainer som jag löpt kortare pass med och tävlingar (4-10km). Jag köpte dom i maj och efter första passen och tävlingarna som var ganska direkt efter jag fått skorna kändes
Ja, undrar inte om det är möjligt men vill höra era åsikter.
Jag har ett par DS trainer som jag löpt kortare pass med och tävlingar (4-10km). Jag köpte dom i maj och efter första passen och tävlingarna som var ganska direkt efter jag fått skorna kändes
Quote from Funbeat user on 10 August 2013, 21:44Vilken modell har du? Var inte exempelvis modell 17 en ganska dämpad och tung variant som väl lämpade sig för mara.
Vilken modell har du? Var inte exempelvis modell 17 en ganska dämpad och tung variant som väl lämpade sig för mara.
Quote from Funbeat user on 10 August 2013, 21:5718! 265g, så kanske mer dämpad än tidigare modeller. Det känns bara lite sådär att löpa 3 mil längre med en sko än man gjort tidigare, men den känns på alla sätt bättre än det andra paret förutom att jag har mindre erfarenhet med dom.
Jag är inte så tung
18! 265g, så kanske mer dämpad än tidigare modeller. Det känns bara lite sådär att löpa 3 mil längre med en sko än man gjort tidigare, men den känns på alla sätt bättre än det andra paret förutom att jag har mindre erfarenhet med dom.
Jag är inte så tung
Quote from Funbeat user on 10 August 2013, 22:10Jag har sprungit mina senaste 6-7 maror i DS Trainer, en suverän sko. Även jag kommer att springa i Kalmar nästa lördag men då blir det Asics Gel Noosa vilken jag bedömer som mer eller mindre likvärdig.
Jag har sprungit mina senaste 6-7 maror i DS Trainer, en suverän sko. Även jag kommer att springa i Kalmar nästa lördag men då blir det Asics Gel Noosa vilken jag bedömer som mer eller mindre likvärdig.
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 11:41Hej Johan!
Du har inte nämnt när du ska springa maraton (Micke S skriver iofs att även han ska springa i Kalmar nästa lördag). Du nämner inte heller hur många mil totalt du sprungit i skorna och inte heller vilket underlag du sprungit på.
Att springa 42
Hej Johan!
Du har inte nämnt när du ska springa maraton (Micke S skriver iofs att även han ska springa i Kalmar nästa lördag). Du nämner inte heller hur många mil totalt du sprungit i skorna och inte heller vilket underlag du sprungit på.
Att springa 42
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 16:25Hej Jenny!
Om jag var otydlig, så ska jag genomföra en Ironman där avslutande löpsträckan är 42195m. Jag har bara sprungit med skorna ca 8 mil + gått en del i de, varav 3x10km tävling. Har sprungit mest asfalt och en del hård grusväg.
Förstår ju själv
Hej Jenny!
Om jag var otydlig, så ska jag genomföra en Ironman där avslutande löpsträckan är 42195m. Jag har bara sprungit med skorna ca 8 mil + gått en del i de, varav 3x10km tävling. Har sprungit mest asfalt och en del hård grusväg.
Förstår ju själv
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 18:40Usch, då får du ett tufft beslut!
Lycka till!
Kram,
Jenny
Usch, då får du ett tufft beslut!
Lycka till!
Kram,
Jenny
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 20:05När jag väljer skor inför en triathlontävling tar jag i beaktande att löpsteget inte är vad det borde efter några timmars tävling.
Dämpade skor kan då vara att föredra...
När jag väljer skor inför en triathlontävling tar jag i beaktande att löpsteget inte är vad det borde efter några timmars tävling.
Dämpade skor kan då vara att föredra...
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 20:23Jag skulle inte springa maran i ett par skor som varit med i 70 mil. Lite partisk eftersom jag gillar DS Trainer och inte trivs i 2170 (mer dämpad variant av 1170)
Jag skulle inte springa maran i ett par skor som varit med i 70 mil. Lite partisk eftersom jag gillar DS Trainer och inte trivs i 2170 (mer dämpad variant av 1170)
Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 22:56Ja, precis lite dämpning vill jag ju ha och 1170 har ju mer men som sagt efter ca 70 mil + vardagsanvändning känns de ganska utnötta..
Ja, precis lite dämpning vill jag ju ha och 1170 har ju mer men som sagt efter ca 70 mil + vardagsanvändning känns de ganska utnötta..