Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKan man "preparera" magen?
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag tar ut de sista krafterna ur kroppen när jag springer, (t ex när man ska försöka hålla ryggar i högt tempo eller i rejäla backar), så är det rätt vanligt att min mage till slut säjer stopp och jag känner hur den så smått börjar vända sej... Ofta l

Om du menar illamående så är det just när jag har mycket mjölksyra som jag kan må illa. Om det beror på det vet jag dock inte men det sammanfaller alltid och klingar av när jag saktar ner.

Känner igen detta själv, det känns som om det bubblar i magen och ibland värker det även som riktig magknip. De gånger jag fått det har jag ibland ätit för nära inpå men ibland får jag det även när jag ätit ett tag innan.

Imodium plus några timmar / dagen innan.

Aha, jag missförstod tydligen. När jag läste "magen vända sig" tänkte jag på illamående. Men det var alltså "andra hållet" ts menade. 🙂

Jo, med att magen vänder sej, så menar jag uppåt. En spykänsla alltså.
Den infaller när jag är trött, nära maxpuls och andas enormt (nästan hyperventilerar). Känns som det är en kombination av magmusklerna och andningen typ...

Ja då missförstod jag inte alltså. Då tror jag bestämt att det är mjölksyraansamling. Jag har någonstans läst att illamåendet kommer av att kroppen känner att mjölksyran gör den sur och att den vill göra sig av med magsyran genom att kräkas. Typ så, med r

Pilotio, jag har samma problem som du. 10K är klart värsta distansen för mig. Men det stannar inte vid illamående tyvärr. Ju varmare det är desto värre dessutom.

Har inget annat tips än att försöka höja nivån där illamåendet börjar genom att köra hårt på

Som Leif skrev, Imodium eller ännu hellre, Rennie tuggtablett innan eller under loppet/passet.

Edit: Inte Imodium förstås, jag tänkte på Pepcid Duo...

Har du läst vad Pilotio skrivit? Förklara gärna hur Imodium kan hjälpa mot det. Imodium är mig veterligt mot orolig mage innan och diarré.

12