Quote from Guest on 28 January 2008, 09:15Jag är förvirrad. Förutom det är jag en nybörjare/ cyklistwannabe med följande behov: pendla till jobbet drygt 2 mil t.o.r (cykelbanor och villagator) och med en ambition att cykelträna på helgerna samt som morot cykla diverse lopp, varav tjejvättern 2008
Jag är förvirrad. Förutom det är jag en nybörjare/ cyklistwannabe med följande behov: pendla till jobbet drygt 2 mil t.o.r (cykelbanor och villagator) och med en ambition att cykelträna på helgerna samt som morot cykla diverse lopp, varav tjejvättern 2008
Quote from Funbeat user on 28 January 2008, 09:25Det går utmärkt att pendla med racer även om du envisas med cykelbanor och trottarkanter.
Det du bör göra är att sätta på 25 mm:s däck t.ex. Continental Four season som har Vectran punkaskydd i däcket.Det största problemet är att cyklen bör stå kvar ef
Det går utmärkt att pendla med racer även om du envisas med cykelbanor och trottarkanter.
Det du bör göra är att sätta på 25 mm:s däck t.ex. Continental Four season som har Vectran punkaskydd i däcket.
Det största problemet är att cyklen bör stå kvar ef
Quote from Funbeat user on 28 January 2008, 09:27Jag har pendlat på en racer under vår-, sommar- och höstmånaderna och det går finfint. Har ganska nyligen bytt jobb och vägen ut till jobbet är inte alltför bra med flera potthål och dåligt asfalt så i höstas blev det oftast mtb:n. När det blir vår igen s
Jag har pendlat på en racer under vår-, sommar- och höstmånaderna och det går finfint. Har ganska nyligen bytt jobb och vägen ut till jobbet är inte alltför bra med flera potthål och dåligt asfalt så i höstas blev det oftast mtb:n. När det blir vår igen s
Quote from Funbeat user on 28 January 2008, 09:28Och med "låsa in" skulle jag inte nöja mig med ett cykelrum dit vem som helst i huset har tillträde! Ta in cykeln på kontoret (eller liknande) och lås fast den där med annars så försvinner den nog så småningom.
Och med "låsa in" skulle jag inte nöja mig med ett cykelrum dit vem som helst i huset har tillträde! Ta in cykeln på kontoret (eller liknande) och lås fast den där med annars så försvinner den nog så småningom.
Quote from Bengt Askerfelt on 28 January 2008, 09:35🙂
Det är så hög säkerhet på mitt jobb så det är knappt jag tar mig in själv; är rätt övertygad om att en cykel inte får tas med tyvärr... Vi har en utomhusparkering i inhängnat område med passerkort och ett cykelrum med passerkort, det får duga.
Men va
🙂
Det är så hög säkerhet på mitt jobb så det är knappt jag tar mig in själv; är rätt övertygad om att en cykel inte får tas med tyvärr... Vi har en utomhusparkering i inhängnat område med passerkort och ett cykelrum med passerkort, det får duga.
Men va
Quote from Funbeat user on 28 January 2008, 09:37Det går utmärkt att pendla med racer, men som flera andra här säger, tänk på att du måste låsa in den. Står den ute så kommer den bli stulen.
EDIT: Cykelrummet med passerkort kanske funkar, men köp i sådana fall ett rejält lås som alltid sitter på jobbet
Det går utmärkt att pendla med racer, men som flera andra här säger, tänk på att du måste låsa in den. Står den ute så kommer den bli stulen.
EDIT: Cykelrummet med passerkort kanske funkar, men köp i sådana fall ett rejält lås som alltid sitter på jobbet
Quote from Mattias Johansson on 28 January 2008, 09:49Vintern är inte racerdäck så lämpligt.
Vintern är inte racerdäck så lämpligt.
Quote from Camilla Höög on 28 January 2008, 09:53Racer till jobbet funkar utmärkt. Trottoarkanter kan väl inte vara något problem eftersom du inte får cykla på trottoarer. Cykla på vägbanan om det är dålig vägbeläggning och kanter på cykelbanan.
Lås fast cykeln precis som Linus säger. Det finns fortfar
Racer till jobbet funkar utmärkt. Trottoarkanter kan väl inte vara något problem eftersom du inte får cykla på trottoarer. Cykla på vägbanan om det är dålig vägbeläggning och kanter på cykelbanan.
Lås fast cykeln precis som Linus säger. Det finns fortfar
Quote from Johan Lindh on 28 January 2008, 10:08Men man måste inte ha en racer för att köra längre än 3 mil!
Jag har en specialized cirrus sport (hybrid) som jag är jättenöjd med. Körde 7 mil igår. Har kört tjejtrampet och kommer köra tjejvätter i år och längre framöver. Ska på cykelsemester till Span
Men man måste inte ha en racer för att köra längre än 3 mil!
Jag har en specialized cirrus sport (hybrid) som jag är jättenöjd med. Körde 7 mil igår. Har kört tjejtrampet och kommer köra tjejvätter i år och längre framöver. Ska på cykelsemester till Span
Quote from Funbeat user on 28 January 2008, 10:46En bra kompromiss är en cyclocross, en lite rejälare racer, som man kan sätta på stänkskärmar och dubbdäck på. Vet dock inte om det finns sådana i prisklassen 6-8000, men med en cx behöver man bara en cykel. Om man sen blir helbiten kan man köpa en racer
En bra kompromiss är en cyclocross, en lite rejälare racer, som man kan sätta på stänkskärmar och dubbdäck på. Vet dock inte om det finns sådana i prisklassen 6-8000, men med en cx behöver man bara en cykel. Om man sen blir helbiten kan man köpa en racer