Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKan man pendla på en racer?
You need to log in to create posts and topics.

12

Touringcykel?
Som en racer fast lite kralligare och gjord för att man lätt ska kunna hänga på packning.

For att spinna pa Raymonds CX-spar, Lindbergs cykel saljer just forra arets Focus Mares Cross Cykelcross 2007 for under 10 000, torde vara en helt OK cykel.

http://www.lindbergscykel.se//product_info.php?cPath=9_62&products_id=1345

Men det ar ju en hel

Jag pendlar under våren med racer... mellan Svedala - Klågerup, ca. 1,5 mil. Ofta tar jag en extrasväng när jag kör hem...
Vaknar jag sent (händer ju ibland) förpestar jag naturen med koldioxid och annat mög!

Jag är också racerpendlare. Vill jag ha träning på racern är det bra att kunna utnyttja jobbpendlingen. Men man får tvätta den ofta. Och jag har ett kontorsrum stort nog för att ställa in cykeln där om dagarna.

Jag försöker få tummarna loss och börja racerpendla (2,8 mil enkel väg). Misstänker att cheferna kommer att gå igång när jag ställer in cykeln i landskapet.

De som klagar på sånt är bara avundsjuka! 🙂

Ang cykelparkering: Månne kan du ställa cykeln i ett garage som många arbetsplatser förser sina bilburna anställda med (om de kommer tidigt). Man kan ha ett lås hängande där för jämnan och man slipper regn på den. Av egen erfarenhet vet jag att det är bra

Jag kör med en låswire genom båda hjulen och sedan ett stort bygellås som låser fast ramen och låswiren i en stolpe.

I vårt parkeringshus finns det ett område för cyklar men det finns absolut INGENTING att låsa fast cykeln i. Inte ett smack. Vilket är fantastiskt för resten av parkeringshuset är fullt med rör och grejjer som är i vägen om man kommer med vanlig bil. Det

>I vårt parkeringshus finns det ett område för cyklar men det finns absolut INGENTING att låsa fast cykeln i.

Efter lite förfrågningar fick vi fastighetsägaren på jobbet att sätta dit ett gäng öglor att låsa fast cyklarna i, i vårt "cykelområde" nere i

12