Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Kartprogram
You need to log in to create posts and topics.

Nu när jag köpt min Garmin 310XT och sitter här hemma och leker lite med den så undrar jag:

Nu när man har GPS i den så ska man väl kuna se vart man sprungit? längd, upp & ner, hit & dit...
Men i vilket program öppnar man upp sådand i?
Vilket program anv

Välkommen in i Garmin-klubben 🙂

Jag använder Sporttracks, för att "analysera" min träning i datorn när jag kommit hem.
Till programmet finns en uppsjö Plugins bl.a en som möjliggör att se sina rundor på bl.a Eniros kartor, jag gissar att det var det du

Tackar tackar jag ska kolla den sidan/programet lite mera när jag kommer hem sedan.

En annan fråga: Kan man lägga in mitt förra års tid från Vasaloppet i klockan och sedan åka mot den tiden i år?

SportTracks är ett bra program, men det lagrar data lokalt vilket är en stor nackdel (för mig).

Jag kör uteslutande synk mot Funbeat så all data lagras online.

Testa även Garmin Connect:
http://connect.garmin.com/

Har du en papperskarta så kan du scanna in den och läsa in den med gps-rutten i quickroute där du får rutten med en förgkodad linje på kartan. Utvecklat för orientering men funkar givetvis för annat också!

http://www.matstroeng.se/quickroute/sv/

Nu har jag tagit hem 3 olika kartprogram vilket tycker ni man ska använda om man är nybörjare som jag.

SportTracks
Garmin Traning Center
TCX Converter

Quickroute som Lukas föreslog. Då kan du lägga in ditt spår på valfri karta. Och i efterhand få data om delsträckor (distans, tid, fart).

När jag kopplade ihop klocka med dator så öppnades/lagrades min data automatisk i Garmin Connect, men hur ska jag spara ner den för att få över det till QuickRoute? Så jag kan öppna upp den där.

Quickroute vill en ha en kartbildsfil (jpg etc.) samt en fil med GPS-rutt (gpx, tcx etc.)

Har du skaffat Quickroute? Starta programmet=>Arkiv=>Nytt

Jag har alla tre programmen men håller på Sport Tracks om man inte håller på med orientering för då är Quickroute ett definitivt måste.

Man behöver dock en plugin för Sport Tracks så att man automatiskt får in en satellitbild över var man varit.

Så hä