Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:21(Har du skaffat Quickroute? Starta programmet=>Arkiv=>Nytt)
Håkan
När jag öppnar Nytt står det att den vill ha en kartbild.... Hur får jag tag på den då?
(Har du skaffat Quickroute? Starta programmet=>Arkiv=>Nytt)
Håkan
När jag öppnar Nytt står det att den vill ha en kartbild.... Hur får jag tag på den då?
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:25Björn
Hur kan du få upp kartan i teräng form (skog) jag får bara ett rött sträck på vitt bakrund
Björn
Hur kan du få upp kartan i teräng form (skog) jag får bara ett rött sträck på vitt bakrund
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:39Daniel, Det är därför du behöver en plugin. Jag kom inte ihåg vad den hette, men efter en minuts googlande så hittade jag Swedish Map Providers. Installera den - jag vill minnas att det gick smärtfritt.
Under triangeln i övre högra hörnet av kartfönstret
Daniel, Det är därför du behöver en plugin. Jag kom inte ihåg vad den hette, men efter en minuts googlande så hittade jag Swedish Map Providers. Installera den - jag vill minnas att det gick smärtfritt.
Under triangeln i övre högra hörnet av kartfönstret
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:46Daniel: Om det är tillräckligt med kartor från t.ex. Google Earth, Hitta eller Eniro, så är nog Björns råd bättre.
Mitt förslag med Quickroute lämpar sig bättre för orienteringskartor och kanske Gröna kartan. Egna inscannade eller tagna från nätet.
Daniel: Om det är tillräckligt med kartor från t.ex. Google Earth, Hitta eller Eniro, så är nog Björns råd bättre.
Mitt förslag med Quickroute lämpar sig bättre för orienteringskartor och kanske Gröna kartan. Egna inscannade eller tagna från nätet.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:47Tackar nu fick jag fram lite satelitbilder, nu ska jag försöka lära mig lite mera.
Måste man spara passet i Garmin Traning Center först? Eller kan man spare det i SportTracks direkt?
Tackar nu fick jag fram lite satelitbilder, nu ska jag försöka lära mig lite mera.
Måste man spara passet i Garmin Traning Center först? Eller kan man spare det i SportTracks direkt?
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:51När jag pluggar in min Garmin drar den i gång Training Center direkt så jag brukar låta den överföringen bli klar först. Sedan stänger jag TC och öppnar Sport Tracks och för säkerhets skull kör jag in passet i funbeat också när jag är klar med Sport Track
När jag pluggar in min Garmin drar den i gång Training Center direkt så jag brukar låta den överföringen bli klar först. Sedan stänger jag TC och öppnar Sport Tracks och för säkerhets skull kör jag in passet i funbeat också när jag är klar med Sport Track
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 22:54Ok
En fråga till bara: När jag gjort lite ändringar i ST hur spar jag den infon hittar ingen sparar knapp?Tackar för hjälpen
Ok
En fråga till bara: När jag gjort lite ändringar i ST hur spar jag den infon hittar ingen sparar knapp?
Tackar för hjälpen
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 23:10När du stänger programmet får du frågan om du vill spara / uppdatera eller inte.
När du stänger programmet får du frågan om du vill spara / uppdatera eller inte.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 23:11Efter att haft SprtTracks (plus alla plugins) ett tag kommer du att aldrig vilja ha Garmin Training Center. Det går att vända vrida på det mesta.
Efter att haft SprtTracks (plus alla plugins) ett tag kommer du att aldrig vilja ha Garmin Training Center. Det går att vända vrida på det mesta.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 09:08Nej jag behöver inte ha GTC jag kan tänka mig att bara köra med ST men GTC startar upp när jag kopplar ihop datorn med klockan, om du vet något sätt att man intye behöver GTC så skulle jag vara glad om du kunde tala om hur jag ska gå till väga.
Nej jag behöver inte ha GTC jag kan tänka mig att bara köra med ST men GTC startar upp när jag kopplar ihop datorn med klockan, om du vet något sätt att man intye behöver GTC så skulle jag vara glad om du kunde tala om hur jag ska gå till väga.