Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 11:08Det kunde också varit en orsak, men jag har haft våtdräkt vid alla de tillfällen då jag känt av detta.
Jag googlade lite och fick fram att det mesta av gasen i magen faktiskt är svald, och att man kan få besvär (magont, och t.o.m. rejält magont) om man a
Det kunde också varit en orsak, men jag har haft våtdräkt vid alla de tillfällen då jag känt av detta.
Jag googlade lite och fick fram att det mesta av gasen i magen faktiskt är svald, och att man kan få besvär (magont, och t.o.m. rejält magont) om man a
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 14:46Prova att svälja en kapsel med minifoam precis innan. Det är ganska effektivt mot gaser... Jag tror att det är AstraZeneca som tillverkar den. Receptfritt på apoteket.
Prova att svälja en kapsel med minifoam precis innan. Det är ganska effektivt mot gaser... Jag tror att det är AstraZeneca som tillverkar den. Receptfritt på apoteket.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 20:33John, då gånger jag fått problem med magen under triathlon har också varit ut på löpmomentet. Jag har inte härlett det till simningen utan tror att det beror på att jag rusar iväg för fort från cykeln till löpning. De gånger jag har gått ut i ett längre t
John, då gånger jag fått problem med magen under triathlon har också varit ut på löpmomentet. Jag har inte härlett det till simningen utan tror att det beror på att jag rusar iväg för fort från cykeln till löpning. De gånger jag har gått ut i ett längre t
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 00:42Tackar för tipsen.
Det där med övergången till löpning är lite lömskt. På något sätt är benen uppe i varv efter cyklingen, så det är svårt att hålla igen i början av löpningen. Jag vet inte hur det påverkar magen, men jag skall ändå försöka få till en lu
Tackar för tipsen.
Det där med övergången till löpning är lite lömskt. På något sätt är benen uppe i varv efter cyklingen, så det är svårt att hålla igen i början av löpningen. Jag vet inte hur det påverkar magen, men jag skall ändå försöka få till en lu
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 08:16Jag håller med Mats, testa med miniform (foam?). Det är ett preparat för tex spädbarn med problem med gas i magen. Jag har haft liknande problem efter simning, dock med magkramper under cyklingen. Enligt min granne (narkosläkare) är miniform i stort sett
Jag håller med Mats, testa med miniform (foam?). Det är ett preparat för tex spädbarn med problem med gas i magen. Jag har haft liknande problem efter simning, dock med magkramper under cyklingen. Enligt min granne (narkosläkare) är miniform i stort sett
Quote from Funbeat user on 29 July 2009, 09:05Minifom heter det tydligen. Saxat nedan från Apotekets hemsida. Kan ju vara värt att prova.
"
Vid gasbesvärMinskar spänd och uppblåst buk
Ta efter varje måltid som brukar ge gasbesvär
Underlättar gasens passage genom tarmen. Behandla ett par dygn
Minifom heter det tydligen. Saxat nedan från Apotekets hemsida. Kan ju vara värt att prova.
"
Vid gasbesvär
Minskar spänd och uppblåst buk
Ta efter varje måltid som brukar ge gasbesvär
Underlättar gasens passage genom tarmen. Behandla ett par dygn
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 21:07Christian => testa att simma med öronproppar. Kallvatten i örat kan göra att balanssinnet blir lite skakigt och då blir man yr. Apotekets "musik- och simpropp" funkar jättebra för mig i alla fall.
Christian => testa att simma med öronproppar. Kallvatten i örat kan göra att balanssinnet blir lite skakigt och då blir man yr. Apotekets "musik- och simpropp" funkar jättebra för mig i alla fall.
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 21:45Jag tackar för tipset om Minifom!
Jag började enligt beskrivningen att ta några dagar innan, och det kändes som att det gjorde susen. (t+)
Skall även prova öronproppar nästa gång. Är det möjligt för vatten att komma in genom örats tryckutjämningsgång??
Jag tackar för tipset om Minifom!
Jag började enligt beskrivningen att ta några dagar innan, och det kändes som att det gjorde susen. (t+)
Skall även prova öronproppar nästa gång. Är det möjligt för vatten att komma in genom örats tryckutjämningsgång??
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 22:32Jag har ett par sådana liggande i väskan, men är inte bekväm med att peta in saker i öronen. 🙂
Jag har ett par sådana liggande i väskan, men är inte bekväm med att peta in saker i öronen. 🙂
Quote from Jonas Täng on 11 August 2009, 08:09Det finns silikonöronproppar också på apoteket. Man behöver inte knöla in dem i själva hörselgången utan formar dem till en "platta" som täpper till hela krumeluren utanför som Lina i Lönneberga kanske skulle ha uttryckt saken...
Det finns silikonöronproppar också på apoteket. Man behöver inte knöla in dem i själva hörselgången utan formar dem till en "platta" som täpper till hela krumeluren utanför som Lina i Lönneberga kanske skulle ha uttryckt saken...