Quote from Guest on 25 April 2011, 21:56idag gick kedja av. Innan kugga den över mycket på minsta drev fram.
Jag har cyklat varje dag till jobbet under vintern. 20+20 min. Har inte skött om den så mycket har stått ute hela vintern.
En del på sommaren har jag cyklat.
Cykeln är 3 eller 4 år g
idag gick kedja av. Innan kugga den över mycket på minsta drev fram.
Jag har cyklat varje dag till jobbet under vintern. 20+20 min. Har inte skött om den så mycket har stått ute hela vintern.
En del på sommaren har jag cyklat.
Cykeln är 3 eller 4 år g
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 22:06Om du inte skött om cykeln hur kan du då säga att det är dålig kvalitet? Kedja och allt som krävs för att det ska drivas runt och fungera behöver underhåll.
Om du inte skött om cykeln hur kan du då säga att det är dålig kvalitet? Kedja och allt som krävs för att det ska drivas runt och fungera behöver underhåll.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 22:12Börja med att byta kedja och kassett. Om den nya kedjan kuggar över på dreven fram får du byta dem också.
Verktyg du behöver: Kedjebrytare, kedjepiska, specialverktyg för att lossa kassetten.
För att byta framdrev brukar det räcka med insexnyckel och skru
Börja med att byta kedja och kassett. Om den nya kedjan kuggar över på dreven fram får du byta dem också.
Verktyg du behöver: Kedjebrytare, kedjepiska, specialverktyg för att lossa kassetten.
För att byta framdrev brukar det räcka med insexnyckel och skru
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 22:26Vad har du gjort med den stackars cykeln om du lyckats köra av kedjan på så kort tid?
Hur långt har den gått och har den fått någon form av omvårdnad? Nu är det ju rätt många år sedan jag jobbade i cykelaffär men så värst många avkörda kedjor kan jag int
Vad har du gjort med den stackars cykeln om du lyckats köra av kedjan på så kort tid?
Hur långt har den gått och har den fått någon form av omvårdnad? Nu är det ju rätt många år sedan jag jobbade i cykelaffär men så värst många avkörda kedjor kan jag int
Quote from Camilla Höög on 25 April 2011, 22:29Många byter kedja och kassett varje år så byte efter 4 år är lång tid och att den kuggade över visar att det nog var lite för lång tid.
Om du vill hålla nere priset och inte vill vårda dina prylar så mycket så kanske du ska nedgradera till Deore. Ofta ha
Många byter kedja och kassett varje år så byte efter 4 år är lång tid och att den kuggade över visar att det nog var lite för lång tid.
Om du vill hålla nere priset och inte vill vårda dina prylar så mycket så kanske du ska nedgradera till Deore. Ofta ha
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 23:53Min senaste kedja slet jag av efter bara 100 oljade sommar mil. Även handlaren var lite förvånad att det gått så fort. Men 3-4 år och tveksam omvårdnad sliter...
Min senaste kedja slet jag av efter bara 100 oljade sommar mil. Även handlaren var lite förvånad att det gått så fort. Men 3-4 år och tveksam omvårdnad sliter...
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 08:14Minsta klingan fram o för långt ner bak så får man en vinkling på kedjan. Då är det rätt lätt att köra av dem, framförallt om de fått rosta lite. Har inget med komponenter elle cykelns pris att göra. Jag drog av en kedja på MTB på liknande sätt dock var d
Minsta klingan fram o för långt ner bak så får man en vinkling på kedjan. Då är det rätt lätt att köra av dem, framförallt om de fått rosta lite. Har inget med komponenter elle cykelns pris att göra. Jag drog av en kedja på MTB på liknande sätt dock var d
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 10:01"Minsta klingan fram o för långt ner bak så får man en vinkling på kedjan. Då är det rätt lätt att köra av dem, framförallt om de fått rosta lite."
Förträngde att det ju faktisk finns folk som gör så (liksom tvärt om) hur otroligt det än kan verka...
"Minsta klingan fram o för långt ner bak så får man en vinkling på kedjan. Då är det rätt lätt att köra av dem, framförallt om de fått rosta lite."
Förträngde att det ju faktisk finns folk som gör så (liksom tvärt om) hur otroligt det än kan verka...
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 10:26Jag hade på stora fram o lade av misstag upp på största bak, ställde mig upp och tog i.... smack..
Jag hade på stora fram o lade av misstag upp på största bak, ställde mig upp och tog i.... smack..
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:52"Minsta klingan fram o för långt ner bak så får man en vinkling på kedjan. Då är det rätt lätt att köra av dem, framförallt om de fått rosta lite."
Så gick det till., Cykla utmed forsen det var rot och sten så inte mycket välja på. Ska köpa ny kedja och
"Minsta klingan fram o för långt ner bak så får man en vinkling på kedjan. Då är det rätt lätt att köra av dem, framförallt om de fått rosta lite."
Så gick det till., Cykla utmed forsen det var rot och sten så inte mycket välja på. Ska köpa ny kedja och