Quote from Anders Wallerstedt on 6 May 2010, 14:23Det kan även bero på hur du växlar!
* du växlar försent, dvs kadensen har sjunkit.
* du växlar inte bak först, för att minimera spänningen i kedjan.Gör så här för att minimera den uppbyggda spänningen i kedjan, som gör att kedjan "skjuter" av framdreven
Det kan även bero på hur du växlar!
* du växlar försent, dvs kadensen har sjunkit.
* du växlar inte bak först, för att minimera spänningen i kedjan.
Gör så här för att minimera den uppbyggda spänningen i kedjan, som gör att kedjan "skjuter" av framdreven
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 19:46Tack för alla tips. Har kört en runda nu utan att kedjan hoppade så det är kanske växeltekniken som brister.
Det större problemet nu är att jag inte kan växla ned till lägsta växeln dvs kedjan vägrar att lägga sig på innersta drevet. Håller på o skruvar
Tack för alla tips. Har kört en runda nu utan att kedjan hoppade så det är kanske växeltekniken som brister.
Det större problemet nu är att jag inte kan växla ned till lägsta växeln dvs kedjan vägrar att lägga sig på innersta drevet. Håller på o skruvar
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 10:54Beroende på växeltyp så finns det manualer på nätet, shimano har alla sina manualer liggande på sin hemsida t.ex. Fantastiskt bra eftersom manualerna är det första man slänger 🙂
Beroende på växeltyp så finns det manualer på nätet, shimano har alla sina manualer liggande på sin hemsida t.ex. Fantastiskt bra eftersom manualerna är det första man slänger 🙂