Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKedjebrott
You need to log in to create posts and topics.

Åkte på mitt först kedjebrott i morse på väg till jobbet.
Hur vanligt är det? (kanske lika dum fråga som när man frågar hur vanligt är det med punktering... (H) )
Behöver man uppgradera sin portabla meckarväska med lite fler prylar eller kan man leva med

Själv har jag aldrig fått det, men lagat andras som fått brott när de har trampat för hårt under växling med en kedjebrytare. (Som inte jag hade med mig, men en annan person hade och inte visste vad man skulle ha den till :D)

Jag blev förvånad när min kedja gick pang av i backen upp från roslagstull förra våren på vinterhojjen. Förklaringen borde vara att kedjan var halvt av, för det växlade lite dåligt och att slitaget berodde på för mycket växlande under hög belastning, körd

Vilket kriminellt beteende. Brott på blanka förmiddan.

Nå!
Av just samma åkomma, har jag numera alltid en liten kedjebrytare med mig, snabblänk samt engångshandskar. Kedjan på vintercykeln är inte så ren å fin nämligen. Det tar ca 2 minuter att knäcka ke

För att kanske svara på den ursprungliga frågan. Jag har inte verktyg med mig när jag cyklar i stan. Då kan jag alltid ställa cykeln någonstans och lösa det på något sätt.

Åker jag en längre sväng ut ifrån stan har jag en brytare med mig. Det skulle vara

Götgatan är obygden för mig, om jag ser till invånarnas begåvning. Därför är brytaren med även på pendling. För varför plocka ur en grej som ändå är nedpackad?

Hörru, jag bor ett kvarter ifrån Götgatan :D.

Edit: för att den är nerpackad i räsern, och jag använder den sällan i stan.

_i_ räcern? Jag har min i bakfickan eller sadelväskan.

102% av invånarna runt Söder är färgblinda.

Runt Söder? Götgatan ligger mitt på.

Runt Götgatan då.

Imorse var det på samtliga passerande övergångställ folk påväg ut i trafiken, trots röd gubbe och annalkande flera bilar.