Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKedjebyte
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag HAR ju handlat av honom efter ditt råd!

Hej Maria.

"om man ska byta cykelkedja och har brutit av en led för mycket och ska få på den igen.....men inte får i sprinten"

Varför skulle du inte få tillbaka sprinten (niten). Har du provat att andvända kedjebrytaren för att pressa tillbaka den. Det

Det gick inte hur jag än försökte, sedan försökte sonen, sedan maken, sedan åkte hammaren fram *s* ..... nope.

Annars brukar våld och vasselin vara lösningen på det mesta.

Hej Marie.

Har ni vänt den rätt då?

Ibland kan det vara en lite lite fläns på niten och då är det lite svårare.
Har ni provat från andra hållet så att säga. klar som fan att det går att sätta tillbaka den. Löjlig annars. Människans kamp mot materian br

Var det till din sommarstuga?

P:
Du må ikke sette inn en splint som er presset ut. Du skal bruke en Knekksplint. Den er av dubbelt lengde, som man knekker av.

Maria, er du våken. Fint at du fikk fixet kjede, men ikke med en brukt splint håper jeg ???. Den kan falle ut mens du sykler

Visst måste det vara lite kvalité, men troligare rör det sig om handhavandefel när kedjebrytaren går sönder.
När du monterar kedjebrytaren på kedjan, är det _viktigt_ att skruva in mothållet helt, så det blir stumt och rakt. Detta så att kraften blir lika

Angående handhavandefel - pinnen som skulle putta bort niten var inte centrerad så när jag skruvade in den mot niten, tog den liiiite sidan av och sköt även på nitbulten (och därmed kedjan) varpå den ena svetsade rälsen (av två) lossnade lite och sedan fö

Hej Leif.

"Du må ikke sette inn en splint som er presset ut. Du skal bruke en Knekksplint. Den er av dubbelt lengde, som man knekker av."

Ja jag vet att jag inte bör/ska göra så. Men nu gör jag det och jag har aldrig haft ett haveri på mina kedjor, än