Quote from Guest on 26 July 2010, 21:13Jag var ute och sprang med min sambo ikväll. Under hela passet så kände hon extrem klåda, det kliade över hela hennes kropp. När hon gick minskade kliandet. Kliandet flyttade sig även över kroppen under löpningen. Hon berättade att hon känt detta förut me
Jag var ute och sprang med min sambo ikväll. Under hela passet så kände hon extrem klåda, det kliade över hela hennes kropp. När hon gick minskade kliandet. Kliandet flyttade sig även över kroppen under löpningen. Hon berättade att hon känt detta förut me
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 21:23Hej
Det finns något som heter ansträngnings- eller kolinerg urtikaria som kan uppstå när kroppstemperaturen ökar vid fysisk ansträngning.
Förebyggande antihistamin kan vara till viss hjälp.
/Golli
Hej
Det finns något som heter ansträngnings- eller kolinerg urtikaria som kan uppstå när kroppstemperaturen ökar vid fysisk ansträngning.
Förebyggande antihistamin kan vara till viss hjälp.
/Golli
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 02:38Hänt mig flera ggr. Oftast på vintern när man dragit på sig understället och börjat cykla till jobbet/skolan. Det är då det börar klia på benen. Bara att stänga av hjärnan och tänka på flodhästsbebisar. Öka tempot och duscha bort det väl framme om det int
Hänt mig flera ggr. Oftast på vintern när man dragit på sig understället och börjat cykla till jobbet/skolan. Det är då det börar klia på benen. Bara att stänga av hjärnan och tänka på flodhästsbebisar. Öka tempot och duscha bort det väl framme om det int
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 06:58Det där händer mig rätt så ofta när jag springer genom nässelsnår.
Det där händer mig rätt så ofta när jag springer genom nässelsnår.
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 10:27Ta en antihistamintablett en stund innan löpträningen så lovar jag att klådan är borta.
Får själv en fruktansvärd klåda om jag inte tar en antihistamintablett (10-20 mg) en halvtimma timma innan löppasset i skogen.
Finns en uppsjö preparat. Kan rekomme
Ta en antihistamintablett en stund innan löpträningen så lovar jag att klådan är borta.
Får själv en fruktansvärd klåda om jag inte tar en antihistamintablett (10-20 mg) en halvtimma timma innan löppasset i skogen.
Finns en uppsjö preparat. Kan rekomme
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 20:18Min sambo hälsar och tackar så mycket för era svar! 🙂
Min sambo hälsar och tackar så mycket för era svar! 🙂
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 21:19Hej.
Jag har det senaste halvåret fått ordentligt med nässelutslag tre gånger efter löpning. Tyvärr inte bara nässelutslag utan även svullnad i ansikte, läppar ögon mm. Har även fått blodtrycksfall med svimningskänsla vid ett tillfälle. Har fått söka akut
Hej.
Jag har det senaste halvåret fått ordentligt med nässelutslag tre gånger efter löpning. Tyvärr inte bara nässelutslag utan även svullnad i ansikte, läppar ögon mm. Har även fått blodtrycksfall med svimningskänsla vid ett tillfälle. Har fått söka akut
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 15:22Har haft samma problem som Emma beskriver i flera år nu. Fått nässelutslag, ansiktssvullnad och blodtrycksfall med svimningskänsla vid löpning. Har själv genom försök och misstag-metoden kommit fram till att det är vete som orsakar mina besvär och också f
Har haft samma problem som Emma beskriver i flera år nu. Fått nässelutslag, ansiktssvullnad och blodtrycksfall med svimningskänsla vid löpning. Har själv genom försök och misstag-metoden kommit fram till att det är vete som orsakar mina besvär och också f
Quote from Funbeat user on 18 December 2010, 16:22jag får inte klåda, men däremot kan jag få små,små vattenblåsor på främst armar, bröstkorg och mage om jag svettas och blir väldigt varm..tror mig finna ett samband mellan solbränd hud och detta fenomen då det nu hände igen för första gången på flera år e
jag får inte klåda, men däremot kan jag få små,små vattenblåsor på främst armar, bröstkorg och mage om jag svettas och blir väldigt varm..tror mig finna ett samband mellan solbränd hud och detta fenomen då det nu hände igen för första gången på flera år e