Quote from Guest on 13 November 2011, 20:08Vad ska man ha på sig när man löptränar utomhus på vintern? Jag bor i Luleå och hade tänkt springa de dagar det går. Det vill säga, jag springer när det inte blir för kallt(-10°C som lägst) och jag springer när det går att ta sig fram, dvs inte är 1dm snö
Vad ska man ha på sig när man löptränar utomhus på vintern? Jag bor i Luleå och hade tänkt springa de dagar det går. Det vill säga, jag springer när det inte blir för kallt(-10°C som lägst) och jag springer när det går att ta sig fram, dvs inte är 1dm snö
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 20:18Det där är ju så oerhört individuellt. Jag kör "lättfodrade" mellan -2 och -7. Sen kör jag Craft Storm (typ, nog liknande dina fast löparbyxor). Och kallare än -12 så kompletterar jag med långkallingar. Funkar ner till -25 för mig.
Det där är ju så oerhört individuellt. Jag kör "lättfodrade" mellan -2 och -7. Sen kör jag Craft Storm (typ, nog liknande dina fast löparbyxor). Och kallare än -12 så kompletterar jag med långkallingar. Funkar ner till -25 för mig.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 08:58Beror som sagt på hur frusen man är. Jag kör vanliga sommartights ner till -10, sen tar jag underställ under. Men jag fryser nästan aldrig om benen, det som händer när det blir för kallt är att jag blir iskall och röd.
På överkropp blir det 2-3 lager ber
Beror som sagt på hur frusen man är. Jag kör vanliga sommartights ner till -10, sen tar jag underställ under. Men jag fryser nästan aldrig om benen, det som händer när det blir för kallt är att jag blir iskall och röd.
På överkropp blir det 2-3 lager ber
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:21jag tycker också det hänger väldigt mycket på vilken typ av pass jag ska köra - ett kort snabbdistanspass kan åtminstone inte jag köra i samma klädutrustning som ett soft långpass.
jag tycker också det hänger väldigt mycket på vilken typ av pass jag ska köra - ett kort snabbdistanspass kan åtminstone inte jag köra i samma klädutrustning som ett soft långpass.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 16:57Bästa rådet är, hur tråkigt det än låter, dra på brallorna och lager under som du tänkt och pröva. Det finns ju inga universella sanningar :-).
Själv kör jag med ett par Craft långkalsingar och Craft windstopper fleece långbrallor. Det fungerar i många v
Bästa rådet är, hur tråkigt det än låter, dra på brallorna och lager under som du tänkt och pröva. Det finns ju inga universella sanningar :-).
Själv kör jag med ett par Craft långkalsingar och Craft windstopper fleece långbrallor. Det fungerar i många v
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 19:53Peter P kör som jag kör....Varmt på överkroppen är ett måste å sen om det är lite kallt om benen men det skiter jag i.
Ref grejorna jag kör i har jag ingen aning om....går in i Lilla Hallen å rycker med mig några saker som sönerna dissat eller som vi fått
Peter P kör som jag kör....Varmt på överkroppen är ett måste å sen om det är lite kallt om benen men det skiter jag i.
Ref grejorna jag kör i har jag ingen aning om....går in i Lilla Hallen å rycker med mig några saker som sönerna dissat eller som vi fått