Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonKläder för motionsklass
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tänkte försöka mig på ett triathlon i motionsklass under sommaren. Jag har inget emot att köpa prylar och så, men man vill ju inte gärna sticka ut med en 50k-hoj bredvid tanterna med korg och parasoll.

Så, hur klär man sig lämpligast för motionsklass

Jag körde mina första sprinttriathlon i tunna löpartajts. Inget större problem eftersom det bara är 2 mil cykel.

Om du ändå är sugen på tribyxor finns http://www.lewasport.se/ Hon har några par till utförsäljning fast inte så många storlekar. Det är ing

Du simmade i löpartajtsen också då eller?

Visst, hela vägen i samma byxor.

Att byta om kan man "unna" sig om man kör Ironman-distans. Fast även då jag körde min enda långdistanstriathlon tyckte jag att jag inte hade den tiden ;-).

Jag körde första året med cykelbyxor hela vägen. Naturligtvis under våtdräkten...

Om du nödvändigtvis vill investera i något nytt så du känner dig mera med på banan så köp cirkus en meter resårband, 2½ cm brett och sy ihop till lämplig runtmagenlängd. Denna ska du fästa din nummerlapp på med säkerhetsnålar. Så slipper du pillra fast la

strumpor kan man spara in på ocskå 🙂 har man alls inte tid med...

Perfektas nummerlappshållare kostar 60 kr.

Jag har svårt för det där med att cykla och springa utan strumpor, men det är så man gör allstå...

Sandra: Så det är alltså onödigt att jag tar med mig duschcreme till badet och bodylotion att smörja in mig med innan cyklingen då? 😀

Kör ni snabbsnörning på skorna, alltså sån där gummibandsfräs?

12