Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKläder för vintercykling
You need to log in to create posts and topics.

Nu behöver jag lite tips och råd: med tanke på att det snarare är höst än vinter ute borde man ju egentligen cykla ute och inte inne på motionscykeln MEN jag har fått för mig att det är svårt att klä sig bra så man inte fryser om man är ute en stund och d

Jo det duger med samma som när du springer - men gärna en extra vindväst eller tröja under vindjackan. En tunn mössa under hjälmen. Jag brukar använda längskidhandskarna att cykla med (slalomhandskarna eller tumhandskar när det är riktigt kallt) men det f

En löparoverall kan bli aningen fladdrig när man cyklar men visst går det bra att cykla i den. Har du löpartajts funkar de utmärkt att använda. En vindväst, gärna med "nätrygg", tycker jag är guld värd.

Om du har kläder för längdskidåkning är de utmärkta även för cykling.

Exakt. Jag räknar nämligen med att använda mina cykelkläder till längdåkning i vinter. Eller.... ja kanske nästa vinter 🙁

Du kanske aldrig kommer att använda de igen Per under "vinter" tid 😉

Ah, naturligtvis: jag använde också min cykeljacka när jag åkte längdskidor i vintras!

Tack för tipsen! Nu kom det ju naturligtvis snö här i natt men det ska bli varmt igen till helgen vad jag kan förstå och då ska jag ta en liten "prov-tur". Har förstått att det gäller att klä sig väl på överkroppen och att fötter/händer ska ha rejäla grej

Ämnet var uppe på Piggelino häromdagen, small world!

Det gäller att inte klä sig för varmt, man ska frysa lite när man börjar och bli varm efterhand. Sen ska man inte frysa ihjäl om man får punktering heller, fast rör man sig i bebodda trakter kan man ka

Jag skulle gärna vilja ha lite tips och råd vad det gäller cykelkläder. Jag ska börja cykelträna i början av mars hade jag tänkt. Tidigare har jag bara cyklat för nöjes skull och inte skaffat några speciella kläder, smala jeans och en jacka har funkat bra