Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKläder för vintercykling
You need to log in to create posts and topics.

har ett par långa gore windstopper cykelbrallor på vintern, brukar har tunna långkalsonger på mig om det är för kallt, tycker det funkar alldeles utmärkt.

På underkroppen har jag korta cykelbyxor, underställ med vindskydd och ytterst långa tights. Det fungerar bra ner till ett par minusgrader. Är det kallare tar jag ytterligare ett lager med underställ. Är det varmare kör jag utan underställ.

Många vinter

Nu behöver jag lite hjälp!

Provade och beställde ett par Endura Clip. Nu när paketet kom upptäckte jag att jag hade beställt fel(?)- Endura Clip utan Windstopper front. Borde jag skicka tillbaka och byta dom mot Windstopper modellen, eller funkar dom iaf

Du kan ju köpa ett craftunderställ med windstoppper på och ha under.
Men det skulle inte jag göra. Skulle aldrig drömma om att ha något annat än windstopper längst ut på yttersta lagret. Det tar inte bara emot vind utan även regn rusk och lerstänk vilket

Cykelpendlar hela vintern med vanliga långa cykelbyxor utan Windstopper, det är få dagar jag skulle behövt något tätare. Anpassa med olika tjocka långkalsingar under istället.

Med risk f a eka lite, vad har ni under hjälmen, eller hur skulle en ideal under-hjälmen-mössa se ut?
Jag har brukat ha pannband, funkar för mig som har tjockt hår, men vi kom på att Sonens mössa (mössor) inte ryms under hjälmen såvärst bra; så jag börjad

Jag har en hjälmmössa :-), i något neoprenliknande material (från Briko tror jag) som går ner i pannan och över öronen. Perfekt. Fast man ser ut som en spermie, typ.

Syns ju inte under hjälmen ju! (H)
Och det fina alpackagarnet jag köpt (sonen fick välja färg själv) och ribbstickar lär inte se så spermieartat ut (Skiner som en sol) (mer kommandoartat ...)

Jag kör med Buff under hjälmen så slipper man spermielooken... 🙂

Annika: gillar du inte "The look of love"? (L)