Quote from Guest on 5 June 2009, 07:40Hur gör man med kläder om det är risk för regn men uppehåll när man startar ett motionslopp? Fickor i tröjan i all ära men inte får jag plats med både jacka, benvärmare, armvärmare, skoskydd och tilltugg där. Och hur gör man med nummerlappen? Säg att jag
Hur gör man med kläder om det är risk för regn men uppehåll när man startar ett motionslopp? Fickor i tröjan i all ära men inte får jag plats med både jacka, benvärmare, armvärmare, skoskydd och tilltugg där. Och hur gör man med nummerlappen? Säg att jag
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 07:50skaffa en vindväst.- den räcker.
Sätt nummerlappen på tröjan och dra på västen utanpå.
skaffa en vindväst.- den räcker.
Sätt nummerlappen på tröjan och dra på västen utanpå.
Quote from Camilla Höög on 5 June 2009, 08:30Skaffa en cykeljacka som tål vind och regn.
Ha på dig skoskydden, skaffa ramväska monterad ovanpå toppröret för tilltugg.
Efter det så är det gott om plats för arm- och benvärmarna i ryggfickorna.
Skaffa en cykeljacka som tål vind och regn.
Ha på dig skoskydden, skaffa ramväska monterad ovanpå toppröret för tilltugg.
Efter det så är det gott om plats för arm- och benvärmarna i ryggfickorna.
Quote from Bertil Nolheim on 5 June 2009, 09:09Jag har en tunn cykeljacka som får plats i en av fickorna på jackan. Den har dessutom löstagbara ärmar.
Lösbenen får plats i en annan ficka.
Skoöverdragen får sitta på fötterna om regnrisken är stor.
Jag har en tunn cykeljacka som får plats i en av fickorna på jackan. Den har dessutom löstagbara ärmar.
Lösbenen får plats i en annan ficka.
Skoöverdragen får sitta på fötterna om regnrisken är stor.
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 09:14Den stora frågan är väl hur "hårt" du cyklar, vilken ansträngnings nivå ? hur mycket kläder behöver du ?
Man skall inte ha med sig en massa prylar som man inte använder 😉
Den stora frågan är väl hur "hårt" du cyklar, vilken ansträngnings nivå ? hur mycket kläder behöver du ?
Man skall inte ha med sig en massa prylar som man inte använder 😉
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 09:20I år kommer jag att köra med armvärmare, benvärmare o väst som tar väldigt liten plats. Förr när jag inte var så prylförsedd, tejpade jag helt enkelt reservkläderna på ramen med maskeringstejp. Och tejpade reservslangen under sadeln. Inte vackert, men fun
I år kommer jag att köra med armvärmare, benvärmare o väst som tar väldigt liten plats. Förr när jag inte var så prylförsedd, tejpade jag helt enkelt reservkläderna på ramen med maskeringstejp. Och tejpade reservslangen under sadeln. Inte vackert, men fun
Quote from Rasmus Olsson on 5 June 2009, 09:31Vad rekommenderar ni för bra jackor som står emot regn, tar liten plats i fickan och inte upplevs som en plastpåse när den används?
Vad rekommenderar ni för bra jackor som står emot regn, tar liten plats i fickan och inte upplevs som en plastpåse när den används?
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 09:39Newline. Kommer med inbyggd ficka som blir som en tennisboll ca, släpper ut riktigt bra (kan iofs bara jämföra med Descente) och släpper inte in för mycket.
Newline. Kommer med inbyggd ficka som blir som en tennisboll ca, släpper ut riktigt bra (kan iofs bara jämföra med Descente) och släpper inte in för mycket.
Quote from Rasmus Olsson on 5 June 2009, 09:46Den Newline-jackan som tidningen Cykla dömde ut för att den inte ens var vindtät?
Den Newline-jackan som tidningen Cykla dömde ut för att den inte ens var vindtät?
Quote from Bertil Nolheim on 5 June 2009, 09:49Briko. Vet inte vad modellen heter.
Briko. Vet inte vad modellen heter.