Quote from Guest on 8 June 2011, 20:53Jag ska cykla tjejvättern på lördag och har sneglat lite på väderprognosen som visserligen verkar vara lite osäker. Men det lutar åt ca 16-22 grader, växlande molnighet och någon lätt regnskur. Hur klär man sig egentligen för den där lätta regnskuren? Jag
Jag ska cykla tjejvättern på lördag och har sneglat lite på väderprognosen som visserligen verkar vara lite osäker. Men det lutar åt ca 16-22 grader, växlande molnighet och någon lätt regnskur. Hur klär man sig egentligen för den där lätta regnskuren? Jag
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:03Jag funderar på samma sak, jag gör min premiär på lördag men kommer att njuta längre av cykelturen än du 😉
När startar du?
Jag startar strax efter 10.00 och kommer nog definitivt att besluta mig på lördag morgon. Prognosen hinner säkert ändra sig några
Jag funderar på samma sak, jag gör min premiär på lördag men kommer att njuta längre av cykelturen än du 😉
När startar du?
Jag startar strax efter 10.00 och kommer nog definitivt att besluta mig på lördag morgon. Prognosen hinner säkert ändra sig några
Quote from j sollerman on 8 June 2011, 21:16Cykla i kort kort. regnet kommer inte kyla ner dig eftersom det kommer vara över 20 grader.
Cykla i kort kort. regnet kommer inte kyla ner dig eftersom det kommer vara över 20 grader.
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 21:18Är det över 20 grader är vätan inget problem.
Är det över 20 grader är vätan inget problem.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:22Jag startar strax efter 8, så det kommer inte att bli så mycket tid för att fundera på vädret. Och även om det inte regnar då så kan det ju komma en skur senare. Men det är klart, är det 10 grader och regn redan vid start så får man kanske ta med sig regn
Jag startar strax efter 8, så det kommer inte att bli så mycket tid för att fundera på vädret. Och även om det inte regnar då så kan det ju komma en skur senare. Men det är klart, är det 10 grader och regn redan vid start så får man kanske ta med sig regn
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:32Man kan ha med en tunn tunn liten gul prasseljacka i en ficka och dra på sig precis under själva regnskuren. De kostar från ca 400 kr och finns i välsorterade cykel- och sportbutiker.
Man kan ha med en tunn tunn liten gul prasseljacka i en ficka och dra på sig precis under själva regnskuren. De kostar från ca 400 kr och finns i välsorterade cykel- och sportbutiker.
Quote from j sollerman on 8 June 2011, 21:54Om man nu ska ta på sig en jacka på lördag rekommenderar jag den där newlinejackan som dom säljer i mässtältet. Vet inte vad den heter men dom brukar skryta om att den väger typ 94 gram och kostar väl 399.
Om man nu ska ta på sig en jacka på lördag rekommenderar jag den där newlinejackan som dom säljer i mässtältet. Vet inte vad den heter men dom brukar skryta om att den väger typ 94 gram och kostar väl 399.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:03Jag gör min premiärtur på lördag och startar 10.24! Jag planerar korta cykelbyxor och cykel t-shirt. Troligtvis får en tunn jacka hänga med i bagaget också!
Jag gör min premiärtur på lördag och startar 10.24! Jag planerar korta cykelbyxor och cykel t-shirt. Troligtvis får en tunn jacka hänga med i bagaget också!
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:42Jättesvårt att svara på för någon annan, varierar så mycket hur köldkänslig man är...
Jag gillar ull när vädret är osäkert. Shorts + tunn ullundertröja, tunna knävärmare i ull (gamla avklippta långkalsonger) och tunna knästrumpor är nog vad jag skulle v
Jättesvårt att svara på för någon annan, varierar så mycket hur köldkänslig man är...
Jag gillar ull när vädret är osäkert. Shorts + tunn ullundertröja, tunna knävärmare i ull (gamla avklippta långkalsonger) och tunna knästrumpor är nog vad jag skulle v
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 08:22Ta de halvlånga byxorna, var rädd om knäna. Vindväst om du har, lätt att öppna o ventilera om det blir varmt
Ta de halvlånga byxorna, var rädd om knäna. Vindväst om du har, lätt att öppna o ventilera om det blir varmt