Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon som kan hjälpa två nybörjare med vad som används i klädväg vad gäller triathlon och IM. Tex. vad har man under våtdräkten, ska det vara tvådelat eller hel tri suit? Behövs pad i byxorna och vad ska jag titta efter då. Vilka märken ska man absolut IN

På långdistans brukar de flesta (inkl. mig) föredra tvådelat eftersom det är smidigare om man behöver gå på muggen.
Triathlon byxor & även hela dräkter brukar ha lite padding i baken och det kan vara skönt att ha.
Klädmären är ju en djungel men Sailfish &

Padding är bra tycker jag, men du få prova själva hur det känns att springa med tri shorts med padding. Jag känner några som gillar inte allts att springa med det.

Värt att tänka på när det gäller "padding" i tribyxor/tridräkt är att den är mycket tunnare än i cykelbyxor. Så om du har erfarenhet av att cykla med vanliga cykelbyxor så är den betydligt mycket tunnare.

Ock som nämnts ovan så är det bara att prova vad

Tvådelat är kanon underbart att lufta kroppen lite!

Jag tycker att man i första hand ska tänka vad som är bekvämt, om man inte räknar minuter. Jag har när jag inte stenhårt jagat sekunder haft vanliga cykelbyxor på cyklingen, sedan bytt till löptajts på löpningen. Det bytet tar ca 40 sek för mig med en han

Jag är lat och tycker det är skönt att slippa fippla med ombyte. Föredrar tvådelat av praktiska skäl vid toabesök. Trikläderna jag har (sailfish och newline) är bland mina bekvämaste träningskläder så det handlar inte om någon prioritering i mitt fall.

Jag har en heldräkt för tillfället från Sailfish och den är otroligt bekväm.
Nu när jag ska gå upp på IM distans så kommer jag köpa en delad och det kommer bli en Sailfish igen.

Man får vad man betalar för. Man ska ju ha på sig kläderna under en väldans massa timmar så de måste funka och inte skava för mkt. Jag kör tvådelat och har testat en massa byxor. Mina absoluta favoriter är dessa
http://www.tyr.com/shop/catalog/product/vi

Tips på bra Internetbutiker vad gäller tri-kläder?

Kollar mina vanliga köpställen, bl.a. Wiggle och Startfitness, och där är ganska trist och dåligt utbud; svarta färger och XXXL-storlekar. Eller XS.

Förslag önskas således.