Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Extra dyna verkar för min del som att be om problem. Kan nog vara svårt att få den att ligga still och utan veck. Jag har en bekant som drar ett par cykelbyxor över tribyxorna och tycker det funkar bra.

Ok, jag hör vad ni säger.

Detta är varför Funbeat är så bra. Massor med erfarenhet bland medlemmarna.
Tack för era svar!

Jag råkade anmäla mig till sprinten i Stockholm i höst och förstår fortfarande inte hur jag får ihop det med kläderna/byten. Eftersom det är sprinten behöver jag nog ingen vaddering i byxorna och kan simma i mina löparbyxor under dräkten, men hur funkar d

De flesta (alla?) brukar ha på sig det de ska cykla och springa i under våtdräkten, så själva "klädbytet" i växlingen handlar bara om att ta av våtdräkten. Sen är det bara på med skor och hjälm och ut och cykla, och i T2 är det av med hjälm och skobyte.

Om det inte är extremt kallt vatten skippar nog de flesta våtdräkten på en sprint?!

Nä!

Nix, nästan alla kör med våtdräkt på sprint också.

Möjligen lite mindre våtdräkter på motionsklass men det beror ju oftast på att dom inte äger någon våtdräkt.

Det går bra att tävla i lite vad som när det är sprint. Min allra första gjorde jag i löpartights och löparlinne med inbyggd sport-BH, körde samma hela loppet, både cykel och löp. Sen har jag även kört med baddräkt (med ben) och sport-BH. Bh kan vara bra

Tack för tipset! Känns som en djungel, men man kanske inte behöver göra det svårare än det är!

Jag har bara hunnit med att köra sprint ännu men tycker att det fungerat utmärkt att ha mina vanliga Craft cykelbyxor på under hela tävlingen. Paddingen är precis lagom och byxorna har en storlek som gör att de sitter ganska tight på mig. Hade inte tveka