Quote from Guest on 3 November 2010, 19:50Ska cykla vätternrundan kommande säsong (Klassikern) är det tänkt.
Nu sitter vi och kikar efter kläder som ska beställas nu. Som det ser ut så är det bara ur Crafts sortiment vi kan välja ur.Vi startar runt 6-tiden på morgonen. Så det värsta nattkylan
Ska cykla vätternrundan kommande säsong (Klassikern) är det tänkt.
Nu sitter vi och kikar efter kläder som ska beställas nu. Som det ser ut så är det bara ur Crafts sortiment vi kan välja ur.
Vi startar runt 6-tiden på morgonen. Så det värsta nattkylan
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 20:00Jag skulle säga som så här
korta byxor bib
kortärmad tröjja
lösa ärmar
lösa knän alt ben om det är kyligt
väst om det är kyligt
skoöverdrag om det regnar
Jag skulle säga som så här
korta byxor bib
kortärmad tröjja
lösa ärmar
lösa knän alt ben om det är kyligt
väst om det är kyligt
skoöverdrag om det regnar
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 20:03Du är helt rätt ute! Kortbyxor och cykeltröja är grunduppsättningen med cykelkläder för fint och varmt väder. Armvärmare, benvärmare och kanske en underställströja kompletterar man med när det blir något kallare. Vindväst/jacka så klarar man ytterligare l
Du är helt rätt ute! Kortbyxor och cykeltröja är grunduppsättningen med cykelkläder för fint och varmt väder. Armvärmare, benvärmare och kanske en underställströja kompletterar man med när det blir något kallare. Vindväst/jacka så klarar man ytterligare l
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 20:09ibland är man som lucky luke
ibland är man som lucky luke
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 20:41+1 på Roberts tips om att köra i alla väder under våren. Bästa sättet att lära sig vad som funkar i olika väder.
Jag körde Hallandsloppet i våras, 4 grader och ösregn. Jag klarade mig bra med arm- och ben-värmare, extra undertröja och väst (plus vanliga
+1 på Roberts tips om att köra i alla väder under våren. Bästa sättet att lära sig vad som funkar i olika väder.
Jag körde Hallandsloppet i våras, 4 grader och ösregn. Jag klarade mig bra med arm- och ben-värmare, extra undertröja och väst (plus vanliga
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 22:14Janne: Jag har ett par handskar som jag tycker funkar kanon i riktigt blötväder och i ganska kall torr väderlek. Det är ett par Scott i neopren som är avsedda för enduro (mc) tror jag. Jag köpte dom iaf i en mc-butik.
Janne: Jag har ett par handskar som jag tycker funkar kanon i riktigt blötväder och i ganska kall torr väderlek. Det är ett par Scott i neopren som är avsedda för enduro (mc) tror jag. Jag köpte dom iaf i en mc-butik.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 00:04Ett som är säkert är att de allra flesta av de som kör Vättern har alldeles för mycket kläder på sig/med sig. Ibland undrar man om de är på väg till Nordpolen! Lite räcker men mycket verkar gå åt. Slutsatsen är alltså; kör light eller t.o.m. superlight!
Ett som är säkert är att de allra flesta av de som kör Vättern har alldeles för mycket kläder på sig/med sig. Ibland undrar man om de är på väg till Nordpolen! Lite räcker men mycket verkar gå åt. Slutsatsen är alltså; kör light eller t.o.m. superlight!
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 05:50Angående kläderna så sade någon klok en gång: "Hellre blöt och varm än torr och kall". I övrigt kan jag inget tillägga.
Angående kläderna så sade någon klok en gång: "Hellre blöt och varm än torr och kall". I övrigt kan jag inget tillägga.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 08:17Som Magnus skrivit.
Brallor, tröjja, ärmar, extraben, väst och skoöverdrag.
Handskar tycker jag är skönt men det är väl en smaksak möjligen. Kortfingrade räcker bra om det inte är kallt. Jag har med en väldigt komprimerbar jacka som står emot liiite regn
Som Magnus skrivit.
Brallor, tröjja, ärmar, extraben, väst och skoöverdrag.
Handskar tycker jag är skönt men det är väl en smaksak möjligen. Kortfingrade räcker bra om det inte är kallt. Jag har med en väldigt komprimerbar jacka som står emot liiite regn
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 09:00Hej
Jag har inte riktigt fattat vitsen med lösa ärmar/ben. Har ju sett att det används så jag förstår ju det fyller någon funktion, men vad är fördelen jämfört med ett par extra byxor/jacka?
Mvh Marcus
Hej
Jag har inte riktigt fattat vitsen med lösa ärmar/ben. Har ju sett att det används så jag förstår ju det fyller någon funktion, men vad är fördelen jämfört med ett par extra byxor/jacka?
Mvh Marcus