Quote from Guest on 13 July 2011, 13:31Hej vänner!
Ni som är duktiga och erfarna löpare, vad tror ni om mitt träningsupplägg inför Lidingöloppet? (Kolla i min kalender)
Jag har snott det rakt av från senaste numret av Runners world, det jag funderar på är om tempokvoten kanske är lite för lå
Hej vänner!
Ni som är duktiga och erfarna löpare, vad tror ni om mitt träningsupplägg inför Lidingöloppet? (Kolla i min kalender)
Jag har snott det rakt av från senaste numret av Runners world, det jag funderar på är om tempokvoten kanske är lite för lå
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 13:41Ser ut som du i snitt bara sprungit 1 gång per vecka senaste månaden? Om du ska träna inför Lidingöloppet, bör nog minst 75 % av din träning bestå av löpning. Om du ska springa LL bör du träna mycket i terräng. Dels för att bli bra på att springa uppför o
Ser ut som du i snitt bara sprungit 1 gång per vecka senaste månaden? Om du ska träna inför Lidingöloppet, bör nog minst 75 % av din träning bestå av löpning. Om du ska springa LL bör du träna mycket i terräng. Dels för att bli bra på att springa uppför o
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 09:01Hej!
Vad gäller din puls:
Den är individuell så om den är hög eller låg kan du inte jämföra med någon annan. Arbetspuls, maxpuls mm bestäms bl.a. av ålder (yngre=högre, äldre=lägre) och inte mycket av hur tränad man är. Det finns räkneövningar för detta s
Hej!
Vad gäller din puls:
Den är individuell så om den är hög eller låg kan du inte jämföra med någon annan. Arbetspuls, maxpuls mm bestäms bl.a. av ålder (yngre=högre, äldre=lägre) och inte mycket av hur tränad man är. Det finns räkneövningar för detta s
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 17:16Om du bara springer 3 pass/v på ca 10 + 10 + 20km i terräng i lagom lunktempo (5:30-5_40 för dig?) så klarar du målet lätt.
Med ett pass/v blir det tuffare,
Om du bara springer 3 pass/v på ca 10 + 10 + 20km i terräng i lagom lunktempo (5:30-5_40 för dig?) så klarar du målet lätt.
Med ett pass/v blir det tuffare,
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 14:07Har inplanerat 3-4 pass i veckan som det ser ut nu, ett eller två distanspass på ca 10 km, ett intervallpass och ett långpass på ca 15- 25 km.
Märkte att det gick oväntat bra på intervallpasset, på söndag ska jag springa ett långpass i för mig lugnt temp
Har inplanerat 3-4 pass i veckan som det ser ut nu, ett eller två distanspass på ca 10 km, ett intervallpass och ett långpass på ca 15- 25 km.
Märkte att det gick oväntat bra på intervallpasset, på söndag ska jag springa ett långpass i för mig lugnt temp