Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelklarar hjulen min vikt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Funderar på att köpa mig en cykel för att kunna ha ett alternativ till promenader, jobbar för fullt med att bli av med en massa kilon, väger fortfarande på tok för mycket, efter att ha promenerat bort 40kg på 5 månader väger jag fortfarande 125 kg 😉

40 kg. Starkt jobbat! Kämpa på. (H)
Tyvärr kan jag inte svara dig på frågan 🙁 men det finns säkert någon här som kan. Har du kollat med en cykelfirma eller mailat tillverkaren?

Be att få ett par 32-36 ekrade hjul med Mavic Open Pro fälg istället och lägg några kronor emellan.
Alternativt köp ett par via nätet i Tyskland.

Hej och tack för svaren!
Problemet är att jag inte lyckats hitta nån tillverkares hemsida eller telefonnummer
Hjul Linus DSS nav, Linus Disc fälg
(Däck Schwalbe City Plus 40×622, punkteringsskydd)
mvh
a

Du kan ju höra med Nishiki, de borde kunna göra ett utlåtande eller inhämta uppgifter från sina leverantörer.

http://www.nishiki.se/Om_Nishiki/Kontakt

Lycka till!

Har försökt med dem också och fått till svar att den "bör" klara det bara man ser till att hålla ekrar spända men vill gärna ha ett mer exakt svar.. 😉

Du skulle utan problem kunna sätta dig på en racercykel vägandes 8 kilo, "vanliga" cyklar som den Nishikin är tillverkade och testade noggrant för en stor kundgrupp som är just tyngre personer som vill komma i form. Men visst, det ställer högre krav på un

Jag är några enstaka kilo lättare än dig och jag kör på standardhjul på racer MTB och pendlarhoj och det har funkat fint på alla cyklar utom bakhjulet på racern. (24-ekrar). Jag ekrade om bakhjulet med lite segare ekrar och nu funkar även det fint.
Kolla

Det ligger på gränsen för att hålla för dig, håller du efter hjulen ska det nog inte vara något problem. Skulle det inte hålla så ekrar du i 2,34mm ekrar så får du ett hjul som håller mer än väl, kostar dig troligen runt 800kr att få om ekrat på en verks

Andreas, jag får det till 36 ekrar bak. Jag tror inte att du ska få några problem, framförallt när du är på väg ned i vikt.

12