Quote from Berit Bengtson on 12 March 2010, 08:42Andreas:
Jag skulle börja med fabriskhjulen, men se till att cykelhandlaren går igen ekerspänningen ordentligt vid leveransen.Annars håller jag med David, vill du vara säker på att du får bombsäkra hjul bör du byta till handbyggda standardhjul med (mins
Andreas:
Jag skulle börja med fabriskhjulen, men se till att cykelhandlaren går igen ekerspänningen ordentligt vid leveransen.
Annars håller jag med David, vill du vara säker på att du får bombsäkra hjul bör du byta till handbyggda standardhjul med (mins
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:10Som sagt inga problem med din vikt, 125 är ingen vikt för en vanlig standard cykel. Vill du kunna köra dig själv plus en död älg på cykeln så skaffa en Monark postcykel.
Som sagt inga problem med din vikt, 125 är ingen vikt för en vanlig standard cykel. Vill du kunna köra dig själv plus en död älg på cykeln så skaffa en Monark postcykel.
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 10:48Många cykelhandlare/reparatörer tillverkar själva hjul på beställning. Be dem göra ett hjul som säkert håller för dina behov.
Många cykelhandlare/reparatörer tillverkar själva hjul på beställning. Be dem göra ett hjul som säkert håller för dina behov.
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 10:50Hej och tack för alla svar, man blir glad 🙂
efter att ha kollat efter lite närmre så har jag 36st ekrar både fram och bak med "DT swiss" ekrar vad det nu är :). Fälgarna heter Linus disc 622*17c etrto double Wall disc specific rim aluminium 6061-t6.
Hej och tack för alla svar, man blir glad 🙂
efter att ha kollat efter lite närmre så har jag 36st ekrar både fram och bak med "DT swiss" ekrar vad det nu är :). Fälgarna heter Linus disc 622*17c etrto double Wall disc specific rim aluminium 6061-t6.
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 11:23Du skall välja reducerade ekrar om du bygger nytt hjul. De är nämligen hållbarare än jämntjocka ekrar, hur ologiskt det än låter för den oinvigde 😉
(Dt comp är reducerade)
Du skall välja reducerade ekrar om du bygger nytt hjul. De är nämligen hållbarare än jämntjocka ekrar, hur ologiskt det än låter för den oinvigde 😉
(Dt comp är reducerade)
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 15:3736 DT ekrar med dubbelfälg i 6061-T6 alu, så ska det vara så tokhållbart så det är löjligt.
36 DT ekrar med dubbelfälg i 6061-T6 alu, så ska det vara så tokhållbart så det är löjligt.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 16:24Tack för alla svar!!
mvh
andreas
Tack för alla svar!!
mvh
andreas
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 17:59Hur fungerar Mavic CXP-22 S för en tung åkare?
Hur fungerar Mavic CXP-22 S för en tung åkare?
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 18:13orginal hjulen brukar vara sega rackare, allt hänger på ekrarna skulle jag tro. Många har börjat köra lätta mavic ksyrium räserhjul på 29ers, så nog håller det allt.
orginal hjulen brukar vara sega rackare, allt hänger på ekrarna skulle jag tro. Många har börjat köra lätta mavic ksyrium räserhjul på 29ers, så nog håller det allt.