Quote from Guest on 17 May 2010, 09:45Vi är 3 som cyklar ihop, jag hänger med på platt och i lite brantare backar däremot i svaga motlutor kan jag tappa rejält. Finns det några tips hur jag kan bli bättre på det. Brukar cykla 5-8mil.
Har dessutom lite svårt att hänga på efter att ha dragit. J
Vi är 3 som cyklar ihop, jag hänger med på platt och i lite brantare backar däremot i svaga motlutor kan jag tappa rejält. Finns det några tips hur jag kan bli bättre på det. Brukar cykla 5-8mil.
Har dessutom lite svårt att hänga på efter att ha dragit. J
Quote from Lena O on 17 May 2010, 09:55Är det du i bilden så 😉
Använder du dig av alla dina växla i god tid?
Är det du i bilden så 😉
Använder du dig av alla dina växla i god tid?
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 10:09Jenny, om jag läser mellan raderna här vill du alltså hänga av dina träningskompisar? 😉
Det ordnar du lätt, gör så här: Träna på korta 30 sekunders spurter, och då ska det vara verkligen max i 30. Kör så 5-6 ggr, du kan även lägga in några 10 sekunders o
Jenny, om jag läser mellan raderna här vill du alltså hänga av dina träningskompisar? 😉
Det ordnar du lätt, gör så här: Träna på korta 30 sekunders spurter, och då ska det vara verkligen max i 30. Kör så 5-6 ggr, du kan även lägga in några 10 sekunders o
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 10:13När du ligger först och släpper av för att lägga dig sist, se till att inte släppa för mycket utan fortsätt köra nästan lika fort, och håll koll bakåt så att du hinner öka hastigheten innan du blir sist. Gör du på det sättet smiter du enkelt och lätt in b
När du ligger först och släpper av för att lägga dig sist, se till att inte släppa för mycket utan fortsätt köra nästan lika fort, och håll koll bakåt så att du hinner öka hastigheten innan du blir sist. Gör du på det sättet smiter du enkelt och lätt in b
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 13:31eller så kör man "vädermölle"skift.
eller så kör man "vädermölle"skift.
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 14:45Jag vill väl egentligen inte hänga av mina kamrater utan kunna hänga med, funderar att byta startgrupp på vätternrunda till deras men vill ju vara säker på att de slipper åka och vänta på mej.
Jag ska träna intervallerna som föreslogs, hur långt är ett så
Jag vill väl egentligen inte hänga av mina kamrater utan kunna hänga med, funderar att byta startgrupp på vätternrunda till deras men vill ju vara säker på att de slipper åka och vänta på mej.
Jag ska träna intervallerna som föreslogs, hur långt är ett så
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 16:06Tills du skriker av smärta.
Tills du skriker av smärta.
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 16:49Då är det kanske inget man ska göra idag när solen skiner och det är lagom varmt;)
Då är det kanske inget man ska göra idag när solen skiner och det är lagom varmt;)
Quote from Ebba Johansson on 18 May 2010, 21:58Ett bra rundtramp gör att det är lättare att inte tappa så mycket uppför, ju bättre trampet blir dessto effktivare kommer du upp. Jag har tränat mycket på det i vinter, (tack spinningen för det) och jag är bättre uppför nu i de lite längre backarna som ja
Ett bra rundtramp gör att det är lättare att inte tappa så mycket uppför, ju bättre trampet blir dessto effktivare kommer du upp. Jag har tränat mycket på det i vinter, (tack spinningen för det) och jag är bättre uppför nu i de lite längre backarna som ja
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:24Helena, på Livi i Falun har man forskat mycket på just rundtrampets effekt och tyvärr, det betyder väldigt lite. Du har säkert blivit bättre men det beror nog på att du nu trycker ner pedalen med större kraft. Det finns vinster med ett aktivt rundtramp i
Helena, på Livi i Falun har man forskat mycket på just rundtrampets effekt och tyvärr, det betyder väldigt lite. Du har säkert blivit bättre men det beror nog på att du nu trycker ner pedalen med större kraft. Det finns vinster med ett aktivt rundtramp i