Quote from Guest on 12 September 2013, 08:24Jag ska springa Stockholm Marathon nästa år, och nu har jag också allvarliga funderingar på att springa Jättelångt (68km) som går av stapeln endast 14 dagar efter marathon.
Är det väldigt dumt med tanke på återhämtning och skaderisk tror ni?Marathon had
Jag ska springa Stockholm Marathon nästa år, och nu har jag också allvarliga funderingar på att springa Jättelångt (68km) som går av stapeln endast 14 dagar efter marathon.
Är det väldigt dumt med tanke på återhämtning och skaderisk tror ni?
Marathon had
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 08:34Har sprungit båda loppen ett antal gånger nu och då med bara en vecka i mellan.
Men, det är en väsentligen skillnad då jag varken tar i under maran eller Jättelångt.
Allt handlar om hur du känner dig efter ditt marathon. Har du inställningen till Jättelån
Har sprungit båda loppen ett antal gånger nu och då med bara en vecka i mellan.
Men, det är en väsentligen skillnad då jag varken tar i under maran eller Jättelångt.
Allt handlar om hur du känner dig efter ditt marathon. Har du inställningen till Jättelån
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 08:50Fundera på vad som händer efter Jättelångt, har du några andra tävlingar då runt hörnet? Jag har egna erfarenheter och även från löparna i klubben att det oftast är knän, vader och fötter som eventuellt kan ta stryk av ett dubbellopp. Kan man då unna sig
Fundera på vad som händer efter Jättelångt, har du några andra tävlingar då runt hörnet? Jag har egna erfarenheter och även från löparna i klubben att det oftast är knän, vader och fötter som eventuellt kan ta stryk av ett dubbellopp. Kan man då unna sig
Quote from Funbeat user on 13 September 2013, 19:48Ifjol sprang jag Jättelångt en vecka efter maran (3.15). I båda loppen blev jag trött vid 35 km. Betydligt längre kvar på Jättelångt vid 35....
Ifjol sprang jag Jättelångt en vecka efter maran (3.15). I båda loppen blev jag trött vid 35 km. Betydligt längre kvar på Jättelångt vid 35....
Quote from Funbeat user on 14 September 2013, 09:49Efter Jättelångt har jag inga lopp inplanerade förrän slutet av augusti, så det passar bra med en lugnare löpperiod då.
Tack för era synpunkter, jag kommer att anmäla mig!
Det blir spännande och roligt att prova ett ultra-lopp för första gången! 🙂(O
Efter Jättelångt har jag inga lopp inplanerade förrän slutet av augusti, så det passar bra med en lugnare löpperiod då.
Tack för era synpunkter, jag kommer att anmäla mig!
Det blir spännande och roligt att prova ett ultra-lopp för första gången! 🙂
(O
Quote from Funbeat user on 3 May 2014, 09:52Var precis på väg att fråga: "hur gick det?" då jag har samma upplägg i år (även om min maratid är långt ifrån 3h..). Sen förstod jag att frågan sannolikt också gällde för årets lopp ???? så vi får väl jämföra upplevelsen i efterhand istället.
Var precis på väg att fråga: "hur gick det?" då jag har samma upplägg i år (även om min maratid är långt ifrån 3h..). Sen förstod jag att frågan sannolikt också gällde för årets lopp ???? så vi får väl jämföra upplevelsen i efterhand istället.
Quote from Funbeat user on 3 May 2014, 10:35Hej Anders!
Jag körde samma upplägg förra året, men var det två veckor mellan loppen.
Hade mycket skadeproblem förra året så då gick det väl sådär får man säga. Jag sprang Kungsholmen runt men bröt efter en mil (på ca 55 min) då jag kände av min skada i
Hej Anders!
Jag körde samma upplägg förra året, men var det två veckor mellan loppen.
Hade mycket skadeproblem förra året så då gick det väl sådär får man säga. Jag sprang Kungsholmen runt men bröt efter en mil (på ca 55 min) då jag kände av min skada i
Quote from Funbeat user on 6 May 2014, 13:31Jag kommer också att springa maran och sen Jättelångt. Men precis som fler har svarat här så är farten inte det primära. Jag vill uppleva stämningen på maran och naturen på Jättelångt. Samt testa vad jag orkar eller om jag orkar..Får jag dessutom möjlighe
Jag kommer också att springa maran och sen Jättelångt. Men precis som fler har svarat här så är farten inte det primära. Jag vill uppleva stämningen på maran och naturen på Jättelångt. Samt testa vad jag orkar eller om jag orkar..Får jag dessutom möjlighe