Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnä problem
You need to log in to create posts and topics.

Hej.
Nu är det så att jag efter 6 års uppehåll har börjat löpa igen (det känns verkligen)

Gjorde mitt tredje pass idag, en blandning mellan gå och jogga. Innan jag tog mig ut kändes det ingenting, men mitt ena knä fullständigt vek sig idag efter 5 meter.

Vattenlöpning/jogging är standardrehab för löpskador så som stressfrakturer, etc. Det är att rekommendera. Varva med simning. När jag har kört rehab för mina stressfrakturer och kommit till fasen i rehabträningen då jag (äntligen) FÅR göra nåt annat än pl

Kan också rekommendera vattenlöpning. Simning bör du nog undvika bröstsim vilket ger belastning på knäna. Kör crawl bensparkar med flytbräda i händerna. Annars är ju nästan alltid excentrisk träning att rekommendera vid diverse knäskador. Lyft med två ben

Jag tycker det viktigaste är att du får reda på vad som orsakar ditt knäproblem. För utan att veta det, kanske problemet kommer tillbaka igen. Så att boka en tid hos t.ex. sjukgymnast är att rekommendera (tycker jag i alla fall).

Om ditt problem "bara"

Samuel: Bra tillägg där med bröstsim och knäproblem - visste det men tänkte inte på det. Man blir lite hemmablind (eftersom mitt problem satt i underbenen, inte i knäna).

Man tackar för svaren. Kommer redan imorn ta kontakt med sjukgymnast, tror dock att jag redan vet svaret: för svaga muskler 🙁