Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnä som viker sig?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fått ett högst märkligt och obehagligt symptom som jag undrar om någon har erfarenhet av.

Jag har under vintern kännt en vag instabilitet i höger knä (baksidan neråt mot vaden). Det har varit väldigt diffust och inte särskilt ont. Under mitt sena

Det har hänt att mina knän "viker sig" efter eller under perioder med mycket träning, men det har alltid gått över snabbt, typ till nästa dag eller så. Jag har tänkt att det är någon form av överansträngning, men eftersom det alltid löst sig efter någon d

Jag fantiserade ihop att det känns som att typ en nerv är i kläm (eftersom det egentligen inte gör ont).
Det känns som att det börjar kännas lite bättre nu så det kanske är ett av sig självt övergående mystiskt fenomen...

Nerv i kläm är nog en bra gissning.

Det låter som ischiasklämningar, känningar på ovansidan av foten härör nog i alla fall från disken vid 5:e ländkotan, vilket i svåra fall kan utvecklas till "droppfot". Det kan kännas mysko en bra bit upp på underbenet

Supertack Erik för det uttömmande svaret. Jag är väldigt dålig på att träna annat än ren löpning så det låter väldigt vettigt, det du skriver. Jag antar att en kompression inte blir bättre av att löpa på som vanligt? Inleder en rehab genom bålträning som