Quote from Bertil Nolheim on 8 October 2008, 09:13Vevlagret kan knäppa om det inte är åtdraget ordentligt. Bör kollas.
Jag hade problem med knäpp på min racer som var nästan omöjligt att hitta. Det visade sig vara sadelstolpen som rörde sig lit grann mot ramen, så det behöver inte vara stora rörelser fö
Vevlagret kan knäppa om det inte är åtdraget ordentligt. Bör kollas.
Jag hade problem med knäpp på min racer som var nästan omöjligt att hitta. Det visade sig vara sadelstolpen som rörde sig lit grann mot ramen, så det behöver inte vara stora rörelser fö
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 09:31Vevlagret blev bara värre igår kväll. Det var knappt så att jag vågade ta i något då jag trampade hem. Nu känns det som om allting är glappt och löst, så den ska på service idag. Det knäpper inte längre, utan det är mera metall mot metall-ljud.
Lagret ha
Vevlagret blev bara värre igår kväll. Det var knappt så att jag vågade ta i något då jag trampade hem. Nu känns det som om allting är glappt och löst, så den ska på service idag. Det knäpper inte längre, utan det är mera metall mot metall-ljud.
Lagret ha
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 13:28Jo, 4-5000 mil ska man nog vara nöjd med.
Jag hade liknande knäpp i mitt vevlager - trodde jag. Det räckte att gänga ut lagren (utanpåliggande) och rengöra/smörja gängorna så blev det tyst.
Någon månad senare började det knäppa igen och jag gjorde samma
Jo, 4-5000 mil ska man nog vara nöjd med.
Jag hade liknande knäpp i mitt vevlager - trodde jag. Det räckte att gänga ut lagren (utanpåliggande) och rengöra/smörja gängorna så blev det tyst.
Någon månad senare började det knäppa igen och jag gjorde samma
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 17:11Låter knäppt!;)
Låter knäppt!;)
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 21:30Jag tog o klippt av vajern men det gjorde ingen skillnad. Pedalerna satt bra när jag kände på dem. Det kom inget ljud från ventilerna. Passade på och plocka isär cykeln och göra rent den. Upptäckte då att (ett) ljudet kom inifrån ena vevarmen när jag snur
Jag tog o klippt av vajern men det gjorde ingen skillnad. Pedalerna satt bra när jag kände på dem. Det kom inget ljud från ventilerna. Passade på och plocka isär cykeln och göra rent den. Upptäckte då att (ett) ljudet kom inifrån ena vevarmen när jag snur
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 22:27Hej Calle.
"Upptäckte då att (ett) ljudet kom inifrån ena vevarmen när jag snurrade på den. Låter som att något skramlade runt därinne"
Och nej det ska inte skramla och väsnas om vevarmen. Den ska vara tyst som en död mus. Så jag skulle åka in med den o
Hej Calle.
"Upptäckte då att (ett) ljudet kom inifrån ena vevarmen när jag snurrade på den. Låter som att något skramlade runt därinne"
Och nej det ska inte skramla och väsnas om vevarmen. Den ska vara tyst som en död mus. Så jag skulle åka in med den o
Quote from Funbeat user on 8 October 2008, 22:29Cykelhandlarna brukar ha öppet 22:30 i Jourbutiken.
Cykelhandlarna brukar ha öppet 22:30 i Jourbutiken.