Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnäproblem, hjälp tack!
You need to log in to create posts and topics.

Har fått vad jag själv tror en överansträngning i muskelfästet som sitter på utsidan av knät under delningen av knät. Och jag känner att detta fäste hänger ihop med främre trampdynan av foten. Det gör inte konstant ont längre men det går inte att springa

Smärtan du beskriver i knät låter mer som löparknä. vilket sitter kopplat till sätesmuskulatur. annars är det strech alt massage av vaden som kan hjälpa. kolla upp med insatt idrottsläkare, eller terapeut.

Nix det är inte löparknä-problematiken som jag läst mycket om. Detta sitter mer sammankopplat med de små rörelserna i foten som det blir väldigt mycket av i handboll. När jag tippar foten och vrider den snett framåt så drar det rejält i detta muskelfäste.

Kan du göra den här strechen utan kraftig smärta?

se längs ner på sidan:

http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/underben--fot/benhinnebesvaer/10-toej-tibialis-arterior.aspx

Lars: Jag testade att lägga en bok under aktuellt knä (för att få extra stretch) och lutade mig bakåt som på länken du gav mig och det drar faktiskt i just muskelfästet på sidan. Och vilken bra länk förresten. Den ska bums till favoriterna. Tack!!

så bra! hoppas att det räcker!! skrik till annars 🙂