Quote from Guest on 27 December 2010, 15:01Mina knän känns ömma när jag springer och även när jag böjer dem kraftig (framsidan, några cm nedanför centrum av knäskålen). Antar att det är kombination av kyla, underlag och mängd som är orsaken.
Så efter nyår blir det mycket längdåkning, som jag anta
Mina knän känns ömma när jag springer och även när jag böjer dem kraftig (framsidan, några cm nedanför centrum av knäskålen). Antar att det är kombination av kyla, underlag och mängd som är orsaken.
Så efter nyår blir det mycket längdåkning, som jag anta
Quote from ellen olsson on 27 December 2010, 15:11Bröstsim är ganska elakt mot knäna om man simmar ordentligt.
Bröstsim är ganska elakt mot knäna om man simmar ordentligt.
Quote from Funbeat user on 27 December 2010, 15:26Precis vad jag har hört. Bra, för jag gillar inte att simma ändå. 😉
Precis vad jag har hört. Bra, för jag gillar inte att simma ändå. 😉
Quote from Catharina Brattlin on 27 December 2010, 15:41Lårmusklernas uppgift är att sträcka knät (bl a ) och fäster ungefär där Du beskriver det onda. Min gissning är att senfästena har blivit lite inflammerade pga överbelastade senor, som i sin tur förmodligen kommer av överbelastade och strama lårmuskler.
Lårmusklernas uppgift är att sträcka knät (bl a ) och fäster ungefär där Du beskriver det onda. Min gissning är att senfästena har blivit lite inflammerade pga överbelastade senor, som i sin tur förmodligen kommer av överbelastade och strama lårmuskler.
Quote from Funbeat user on 27 December 2010, 16:30Jodå, kör styrka 1 gång per vecka i alla fall. Samt lättare övningar mest varje dag.
Jodå, kör styrka 1 gång per vecka i alla fall. Samt lättare övningar mest varje dag.
Quote from Catharina Brattlin on 27 December 2010, 16:43Då gör Du redan det som kan göras. Vad gör Du för övningar nu?
När jag hade löparknä, och därefter plantar fasciit (båda med senproblematik), fick jag springa, men aldrig med smärta. All träning som inte gav smärta var OK, enligt sjukgymnasten. Sen vet
Då gör Du redan det som kan göras. Vad gör Du för övningar nu?
När jag hade löparknä, och därefter plantar fasciit (båda med senproblematik), fick jag springa, men aldrig med smärta. All träning som inte gav smärta var OK, enligt sjukgymnasten. Sen vet
Quote from Funbeat user on 27 December 2010, 16:52Varför har du så mycket rehab?
Varför har du så mycket rehab?
Quote from Funbeat user on 27 December 2010, 17:26AndreasA
AndreasA
Quote from Funbeat user on 28 December 2010, 08:56Jag minns att jag fick massage på utsidan av låren i samband med knäont i höstas och det gjorde verkan inom 15 minuter! Jag är inte inssatt i ämnet, men en massageterapeut kan tänkas vara ett alternativ? Det låter dock som att förutsättningen är att det i
Jag minns att jag fick massage på utsidan av låren i samband med knäont i höstas och det gjorde verkan inom 15 minuter! Jag är inte inssatt i ämnet, men en massageterapeut kan tänkas vara ett alternativ? Det låter dock som att förutsättningen är att det i