Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnarrande häl
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter göteborgsvarvets premiärbana i lördags har jag fått en häl som knarrar. Den gör inte ont och i går var det borta helt. Tänkte då att det inte var någon större fara att spela beachvolley på lördag. Idag har det dock kommit tillbaka men det gör fortfa

Du skall nog ta och prata med en läkare om du vill springa Gbg varvet.

Jag känner ibland liknande i hälsenan på morgonen efter dagar jag varit stående mycket. Knarrar (ungefär som i en dörr fast bara vibrationerna liksom inte ljudet) helt utan smärta när jag går nerför trappen just som jag stigit upp på mornarna men det ger

Senknarr är ett av de första tecknen på inflammation.

Hade exakt samma med knarrande hälsena för 2 år sedan. Pratade med en bekant som är läkare och han rekommenderade heparin injektioner 1 st varje dag i 4 dagar.

Om du får denna rekommendation också så låt dom sticka dig 4 ggr istället som dom gjorde för

Jag har bokat till hos min läkare nu. Har haft likadant en annan gång för flera år sen men då släppte det efter två dagar. Blir intressant att se hur detta utvecklar sig. Mindre än fem veckor kvar till varvet nu!

Blev ordinerad vila. Om det inte är bra nästa vecka så blir det injektioner. Så nu får jag planera in massa träning som inte är påfrestande för min hälsena.

Heparininjektioner 1 x 4 tillsammans med excentrisk träning är det överlägset bästa mot just senknarr "Tendinitis crepitans"

Hej, den här injektionen ni pratar om, går man till vårdcentralen för att få den eller är det något speciellt ställe ni har fått den. Jag fick nämligen ett tokryck o sprang 1,9 mil o har nu lite begynnelse till knarr.

Jag fick ett recept som jag skulle hämta ut och ta med till vårdcentralen för att få injektionerna.

12