Quote from Guest on 20 April 2012, 21:54Någon mer än jag råkat ut för denna synerligen knepiga åkomma?
Efter att löptränat regelbundet under ett års tid så har jag fått problem med muntorrhet,jag har förstås undrat vad det berott på,när man vaknar tidigt på morgonen och munnen är helt torr. Jag
Någon mer än jag råkat ut för denna synerligen knepiga åkomma?
Efter att löptränat regelbundet under ett års tid så har jag fått problem med muntorrhet,jag har förstås undrat vad det berott på,när man vaknar tidigt på morgonen och munnen är helt torr. Jag
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 22:04Ola du dricker antagligen alldeles för lite samt att du sover med öppen mun.
Ola du dricker antagligen alldeles för lite samt att du sover med öppen mun.
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 22:10Kanske är det så. Brukar dricka ca en liter på dagen innan träning,och någon halvliter efter passet. På mina långpass har jag med mej vätske bälte.
Om jag sover med öppen mun är inte så lätt att ha koll på:-)
Kanske är det så. Brukar dricka ca en liter på dagen innan träning,och någon halvliter efter passet. På mina långpass har jag med mej vätske bälte.
Om jag sover med öppen mun är inte så lätt att ha koll på:-)
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 22:38Om jag har tränat hårt brukar det gå åt 1.5-2 liter på kvällen fast jag har druckit normalt under dagen - du dricker säkert för lite. Jag brukar känna det på att händerna blir torra (plus att jag (!) blir törstig)
Om jag har tränat hårt brukar det gå åt 1.5-2 liter på kvällen fast jag har druckit normalt under dagen - du dricker säkert för lite. Jag brukar känna det på att händerna blir torra (plus att jag (!) blir törstig)
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 22:59vätskebrist!
vätskebrist!
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 23:11Ja du Lasse!!?....det där med att sova med öppen mun...det har jag läst om tidigare nånstans vad det nu kan ha varit..!!????...Torkar ut slemhinnorna något så för djävligt..Stäng munnen så löser det sig!???? Ja inte din då Lasse...utan tråd-nissens...hehe
Ja du Lasse!!?....det där med att sova med öppen mun...det har jag läst om tidigare nånstans vad det nu kan ha varit..!!????...Torkar ut slemhinnorna något så för djävligt..Stäng munnen så löser det sig!???? Ja inte din då Lasse...utan tråd-nissens...hehe