Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKomma igång igen
You need to log in to create posts and topics.

12

Har varit förkyld med mördarhosta de senaste fem veckorna och har inte sprungit eller tränat på annat sätt alls under den tiden. Nu känner jag mig som när jag började jogga förra våren - helt slut efter fem minuter i prattempo. Har varit ute två gånger de

Tror du ska jobba på som du gjort och när det känns bättre börja springa två låtar gå en osv. Tror du har alla möjligheter att på de sex veckor som återstår komma upp i en mils löpning

Det spelar ingen roll hur du kände dig i början av sommaren, om du varit förkyld i fem veckor så är all kondition borta. Konditionen försvinner på två-tre veckor. Det är bara att börja från början med avseende på konditionen. (Och, nej, "grundkondition" e

Stämmer det verkligen att det går så fort som 2-3 veckor att bli av med all kondition? Inte för att låta självgod, men jag har svårt att se att jag inte skulle kunna besegra en helt "konditionslös" person även efter två veckors helvila.

Konditionen försvinner på två-tre veckor? 🙂 Det var nog din bästa hittills, Anders. En elitskidåkare som har tränat i tio år blir förkyld i några veckor och då är det bara att börja om från början...

haha konditionen försvinner inte =) Jag har haft en skadesommar och knappt sprungit något under sommaren, sprang midnattsloppet nu och tränade måndagen innan. Kom in på 46:46 vilket är bra för en isf "konditionslös" amatör löpare =)

Men det är inga prob

"Det finns studier på fotbollsspelare som visat att deras kondition är tillbaka på samma nivå som inför en säsong efter endast 3 veckors uppehåll."

Effekter av uppehåll, periodisering och träning av ungdomsidrottare

Lämplig lektyr

Fotbollsspelare... 😉

"Kroppen är en jävel på att komma ihåg"... En gång varit bra så går det lättare att bli bra igen - Du har redan facit!

"Det finns studier på fotbollsspelare som visat att deras kondition är tillbaka på samma nivå som inför en säsong efter endast 3 veckors uppehåll."

Jag vet inte vad det har för relevans. En fotbollsspelare i försäsong ligger inte nere på någon nollnivå s

De flesta av klarar av en mil på 1½ timme. Framför allt om man har fikarast också.

12