Quote from Guest on 24 November 2008, 23:09Fick idag min "diagnos" för skadan jag drog på mig i samband med en löptävling i början av september. Sjukgymnasten konstaterade ganska snabbt att det troligtvis rörde sig om ett avslitet ledbandsfäste som håller på att läkas (och eventuellt att det kan h
Fick idag min "diagnos" för skadan jag drog på mig i samband med en löptävling i början av september. Sjukgymnasten konstaterade ganska snabbt att det troligtvis rörde sig om ett avslitet ledbandsfäste som håller på att läkas (och eventuellt att det kan h
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 23:19Gör din rehab exakt efter de direktiv som sjukgymnasten lämnat och inget annat.
Gör din rehab exakt efter de direktiv som sjukgymnasten lämnat och inget annat.
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 00:05Så, om hon får ont i foten efter att ha gått 100m så måste hon i alla fall springa 100m därefter?
Så, om hon får ont i foten efter att ha gått 100m så måste hon i alla fall springa 100m därefter?
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 00:16Det avgör säkert sjukgymnasten efter någon form av skadeanalys.
Rehab gör ibland ont och känns ibland "mesigt".
Det avgör säkert sjukgymnasten efter någon form av skadeanalys.
Rehab gör ibland ont och känns ibland "mesigt".
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 12:30Jag förstår att jag måste följa sjukgymnastens rekommendationer för att kunna bli bra i foten igen, men hur vet man vad som är ca 100 m om man är ute och springer i naturen? Gillar inte att springa på löpband där jag hade kunnat följa alla råd fullt ut.
Jag förstår att jag måste följa sjukgymnastens rekommendationer för att kunna bli bra i foten igen, men hur vet man vad som är ca 100 m om man är ute och springer i naturen? Gillar inte att springa på löpband där jag hade kunnat följa alla råd fullt ut.
Quote from Elias Engqvist on 25 November 2008, 13:43Spring en halv minut!
Spring en halv minut!
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 14:04Har du fått ett papper där diagnosen står specifikt, eller är detta något som du har "hört" från sjukgymnasten? Har sjukgymnasten ställt diagnosen, eller gjordes det ultraljud eller slätröntgen på foten?
Har du fått ett papper där diagnosen står specifikt, eller är detta något som du har "hört" från sjukgymnasten? Har sjukgymnasten ställt diagnosen, eller gjordes det ultraljud eller slätröntgen på foten?
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 14:05Jag slet också av ett ledbandsfäste på höger knä. Det var under utförsåkning i början på februari i år. Den första läkaren jag besökte rekommenderade vila. Redan efter 1 vecka utan träning var jag dock i upplösningstillstånd. Jag gick därför till en idrot
Jag slet också av ett ledbandsfäste på höger knä. Det var under utförsåkning i början på februari i år. Den första läkaren jag besökte rekommenderade vila. Redan efter 1 vecka utan träning var jag dock i upplösningstillstånd. Jag gick därför till en idrot
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 14:15100 meter är c:a 100 steg
100 meter är c:a 100 steg
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 23:04Sjukgymnasten kom fram till detta efter att ha undersökt bland annat fotens rörlighet i förhållande till den andra och genom att trycka på vissa punkter på foten där det visade sig att jag fortfarande har extremt ont. Och eftersom foten hade en massa olik
Sjukgymnasten kom fram till detta efter att ha undersökt bland annat fotens rörlighet i förhållande till den andra och genom att trycka på vissa punkter på foten där det visade sig att jag fortfarande har extremt ont. Och eftersom foten hade en massa olik